|
|
|
|---|---|
|
var på skroten idag och kollade lite efter saker att "uppgradera" bilen med.... fick syn på denna bil... Länk Man ser inte så bra hur stora skadorna är på bilen... men tröskeln sitter där mittkonsollens vänstra del skulle ha suttit... dvs att förarens ben/höft parti borde inte längre existera. Rätt hemskt att se hur en E32 kan knycklas till... tänk då om det var en E30 som hade råkat ut för samma sak.... Kändes väldigt konstigt att plocka ngn del från den bilen så jag hoppade över det hela... tänk om föraren har omkomit i olyckan... inte så kul att ha delar från den bilen i ens bil då... Någon som vet om det finns regler för sånt? får man sälja delar från en bil som varit med om en dödsolycka? man borde inte, pga att det är så känsligt... bara en tanke.... En rak 4:a är som en rak 6:a, fast inte tillräckligt! | |
|
Håller med är ganska äckligt bara tanken att nån kan ha dött i bilen elelr ligger i koma på akuten å man står glatt å tar delar ur den bilen fyfan usch.... skulle aldrig klara av de E30 power -norrland race crew- Bak - Racing |
|
|
Huh ja! Har sett många otäcka vrak på skrotar som sätter igång fantasin i skrämmande negativ riktning... Inifrån krossade rutor med tydliga avtryck av skallen, kraftigt deformerade rattar, sidokrockade som på bilden etc etc. Otäckt! Brukar vända bort från dessa direkt. Men att det skulle vara förbjudet att sälja skrotet låter inte som en realistisk tanke. Det vore som att tvingas riva ett hus "bara" för att det begåtts ett mord där, eller något annat otrevligt. OK, kanske inte helt jämförbart, men det blir alltid svårt att sätta några absoluta gränser om man bestämmer sig för att reglera sådana saker genom lagstiftning. Tror man får lita till sin egen moral och etik i sådana lägen. __ Mvh /Pewe |
|
|
Usch. OK, denna bilen satt jag i och klarade mig utan en skråma; Länk Det säger väl 2 saker. Det kan ha gått mycke bättre än det såg ut som och BMW är säkra bilar. |
|
|
Står en E38 B12 (Snyft...) på en skrot i Malmö: Länk MVH, E38B12 |
|
ormen |
ser ut som den tog en stolpe/träd i sidan... Det finns en del rejält tillknycklade objekt på skrotarna jag spriger på, dock är det sällan blod i BMW! Men för det mesta (speciellt större modeller) är det knappt några skador alls på karossen, står ofta o undrar varför i h-e är bilen jag stirrar på skrotad? Men visst, man hoppar gärna vidare till nästa bil såfort man ser en som är rejält kvaddad... |
|
Vad spelar det för roll egentligen? Inte för att verka okänslig, det är ju klart att man har empati för den som varit med om en allvarlig olycka men han/hon har ju ändå ingen nytta av de delarna man plockar iaf... Om inte annat kan man ju se det som en miljövänlig gärning då man återanvänder mest möjligt och på så sätt hjälper kommande generationer samtidigt som man sparar ett par kronor... Mvh Elvis |
|
ormen |
Bra Boogie! Miljö (åtgärder mot belastning mm.) & Återvinning/användning är A o O om vi vill tänka på våra barn! (knappast vad våra politiker vet, när de för ex. den Elpolitik de gör..Stänga Ringhals o tända kolugn 100km därifrån?) Nu börjar ölen verka.... |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.