|
|
|
|---|---|
pettan86 |
Hej! Nu är det så här att jag har tänkt bygga billjud som ett slags projektarbete i skolan. Inget värstingljud eller så, utan bara en hyffsad installation. Nu till frågan: Jag har tänkt köpa en ny bas. Mitt steg är ett dls reference 100a. Har ni något förslag på en lämplig bas? Märke spelar ingen roll. Jag såg att det var rea på en massa basar på mds hemsida. Är någon av dom basarna nåt att ha? Jag hade tänkt att lägga ut ca tusen spänn på en bas. Det ska vara en 12tummare. Skulle vara trevligt om någon kunde ge förslag eller dela med sig av egna erfarenheter av basar! Mvh petrus |
pettan86 |
Kom igen nu! |
|
Det är svårt att rekommendera en bas, eftersom resultatet i så stor grad bestäms av den låda man monterar basen i, samt hur det hela placeras i bilen. Själv har jag en Infinity Kappa Perfect 10" (finns i 12" utförande också) som jag är nöjd med. När jag köpte den låg den lite högre i pris än vad du angett, men vad motsvarande kostar idag vet jag inte. Det kan kanske gå att hitta något begagnat också. En bas som är korrekt monterad och inte vanskött skall inte ge upp i första taget. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.