AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
1.010

Ta bort bakljudämpare M5 e34 någon som har provat?

Jag bara undrar om någon har provat detta,, alltså ta bort bakljudämpare och sätta 2 stycken 3" rör hella vägen ut!!!!

låter den bra eller inte???

M.V.H

MAuricio

HD
1.579
HD91
E61 523i touring
E61 530d touring
Bra låter den väl, och högt! Men jag skulle hellre skaffa en riktig sportljuddämpare istället, det blir samma sak och ser bättre ut.

- M5 E34 Limousine register -
Tror det är onödigt.

Var ju rätt bra bevisat i Total BMW tidningen, där de jämförde ett antal BMW M5 E34 bilar, original bilarna hade jämnaste effekten, medan trimmade kunde ha tappat upp till 20hk.
52
134
525I 93
BMW M5 3.6-90
(RABBA!!!) inte ner m5 nu.
Visa användare
58
Mpower
M5-89
Så här ser min m5 ut,,låter inte för mycket bara jävligt gött.

Länk
Mpower vad är det för slutdämpare som du har märket eller köpställe????

525i 93: nej jag bara undrade inget som jag skulle vilja göra själv på min M5.... o i så fall skulle jag sätta ditt någon sport ljudämpare...... är inte ute efter effekt utan bara ljudet......

M.V.H

MAuricio
Visa användare
58
Mpower
M5-89
Det är en otto racing dämpare köpt på www.bildesign.se
Mpower var det svårt att fått den ditt... upphängningar och så???? ser att det blev ganska nära spoiler där bak.. blir det inte skador på färg när den blir riktig varm???

M.V.H

Mauricio
Visa användare
58
Mpower
M5-89
Bränner ingen färg!
kolla på mina bilder på galleriet så syns det bättre..
Det var lite krångligt å få till eftersom det är dubbla rör hela vägen orginal & bara en ingång på den nya ljuddämparen,så jag byggde en förgrening 2-1 & det funkar.

M power
Mauricio.
Akta dig för att ta bort sista dämparen,den låter förjävla mycket efter,blir jobbigt att åka några längre turer och svårt att få igenom besiktning.
Visa användare
58
Mpower
M5-89
Om han sätter dit en annan sport dämpare typ japan dämp så låter den inte mycke mer,bara goare,,bara märkbart vid tomgång & högre varv
Byta ut till en annan dämpare blir nog bra.Jag varnade bara för att ta bort sista dämparen och ersätta med raka rör,jag har raka rör istället för sista dämparen och jag rekomenderar inte att man har det så,då det blir svårt att få igenom bilen vid besiktning samt att det blir j*****t jobbigt att åka längre sträckor.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.