|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Hmm. Jag får nog åka till bmw och fråga dom snart, verkar ju kunna vara många olika saker. MVH: Henrik ///M3 |
|
| M3_LOVER: Du kan resta luftmassemätaren genom att lossa kabeln till den. Märks ingen skillnad så är den trasig. Luftmassemätaren sitter strax efter luftburken på insugsröret. Brukar vara en fyrkantig plastlåda som det står Bosch på. | |
|
Bjorerck: Jo, jag vet vart den sitter, hade isär där när jag monterade luftfiltret. men pluddret var innan. Hmm, inte misständerbilen för att det är skit i den eller? Det konstiga är att ibland märker man det inte ens, och sen ibland så pluddrar det som tusan vid ca 2500rpm+ att den dricker mycket mera bräsle nu än förut också. Men jag får väl ringa till Bmw i morgon och se hur många tusen fattigare man blir om LMM är kass. MVH: Henrik ///M3 |
|
|
M3_LOVER: Låter som att du lånat min bil jue...min bil beter sej exakt likadant...går som en potta skit mellan vissa varv typ...å för att inte tala om soppan...jösses...min bil dricker inte soppa...den vräker i sej...lämnade den på service igår...får se vad dom kommit fram till. Själv tror jag att det kan vara ett kasst tändstift...Ska hämta bilen senare idag så jag kan säga vad det var för fel. Om du ska kolla tändstiften själv så var försiktig med gängorna där nere när du ska skruva loss dom å sen skruva i dom igen...inte kul å behöva sätta dit en insatsgänga... ///Peter |
|
|
KaLnAk: Nee, går de kasst också....inte bra. Ja, min VRÄKER också i sig, den dricker mellan 1,3-1.4l/mil efter skiten började. Innan drack den type 1,0-1.2 så det är skillnad. Skulle faktiskt också tro att det är nåt tändsift eller nån tändspole. Jag kollade på det häromdagen men jag hade ingen hylsa som fick plats, så jag ska ringa bmw istället och fråga innan jag gör nåt. Annars går min bil som bara fan faktiskt. Hur går din annars?? Du ska inte sälja den eller?? Känner nåt speciellt för den bilen alltså, så jävla fet. DU, föresten, du bor i Halmstad va?? Ska till Mårtensåns hotell i morn kväll:) MVH: Henrik ///M3 |
|
|
Henrik: Japp min har samma symptom. Fast jag har precis lämnat in den på en Inspektion 2 plus lite annat. Sälja ska jag göra fast inte än...efter sommaren *ler* Sen blir det flytt hemifrån..börjar bli dags nu. Bor strax söder om halmstad. Kör dock till örebro imorrn bitti å kommer hem på lördag kväll. Intresserad av å köpa den? Finns inte många som min :) |
|
|
Jaså, okej. Tråkigt då annars kunde vi ju festat till de lite:) Men "intet kommer förfaras ändå" hehe. Ofan, i höst alltså. Jag har visat bilder på din till alla kompisar, lagt ut den som skrivbordsunderlägg på jobbet o.s.v. Ändå tycker idioterna att MIN är fetare, fattar inte varför. Dock ser min lite annorlunda ut nu mot bilden här. Det finns INGEN som din rättare sagt. Undrar vilken som går bäst, jag drar iaf orginal 3.2:or. Priset avgör allt! MVH: Henrik ///M3 |
|
|
Henrik: Haha....jasså? bakgrundsbild? *stolt* vi får väl testa nån dag i sommar tycker jag...har också haft den som bakgrundsbild...fick till en hyffsad bra bild iaf..typ snett bakifrån. Vi får väl träffas nån dag utanför ditt jobb å se om dom ändrar uppfattning då ;) Hämtade bilen nyss...går hur fint som helst nu jue...slutnotan för hela jobbet blev 8600 kr :( Men men...det kostar å ligga på topp...å än så länge njuter jag varenda sekund... Men seriöst? Jag är jäkligt nyfiken på hur många m3:or i landet som har just färgen barbadosgrön...är det nån? /Peter |
|
|
KAlnAk vad hade dom gjort med den |
|
|
Dom hade fixat massa småfel typ...kolla länken....har tagit kort på kvittot...orkar inte förklara...för lat ;) Länk |
|
|
Kalnak: Jag tror inte det finns nån som har en barbadosgrön faktiskt. Det är riktigt snyggt. Härligt att den går bra nu då. Du har ju dr shrick kammar i den. Vore jag du skulle jag Unichippa bilen. Kostar ca 5500:- med bromsning. Då får du nytta av dina kammar och lär dra 3.2:or som SKIT!!! MVH: Henrik ///M3 |
|
| M3_LOVER: Jo är jäkligt sugen på att chippa den. Fan asså är sugen på att ta bort kattarna också. Hade tänkt mej å bara köpa vanliga rör å fixa det själv. Är det svårt? Sen så ska jag sälja bilen efter sommaren så vet ju inte hur mycket jag vill lägga på den nu heller. Sen har jag ny soppapump. Bilen dog 3 mil utanför Örebro i fredags. Jag var inte glad om man säger så. Nyservad å allt...:( | |
|
Ja, jag förstår det. Jag har tagit bort kattarna på min, ljudet blir gott, och lär inte bli sämre med ditt scorpion heller:) Det är inte svårt för dom som kan svetsa rostfritt. Ne, det är ju inte kul att slänga pengar på en bil i onödan om man säger så när man vet att man ska sälja den. Aj fan, det verkar ha varit lite krångel med den, bytte du inte den efter du köpt den precis eller?? Har du testat mot några andra m3:or än?? MVH: Henrik ///M3 |
|
|
Hehe...jooo bytte den men köpte beg :) Skulle jag inte gjort..nu blev det en splinkans ny...Jo har testat mot nån enstaka...asså går sådär...måste mappas/chippas iaf...tappar en del i botten men får allt i toppen.... Blir nog unichip ändå i slutet på månaden. Vill att den ska funka klockrent när jag säljer den. Vad har du istället för kattar? Köpt färdiga kattersättare eller? |
|
|
Ja, de tycker jag låter bra. Faan, är lite sugen på den faktiskt. Jo, det är nog kammarna som gör det lite. Men med kattersättaren så tappar man också lite i låg/mellan registret men ökar på toppen. Ja, jag har kattersättare från supersprint. Ferrita system Öppet filter Och Unichip nu. Förutom lite pludder på låga varv så går den som helvete nu. Antar att de är nån spole eller nåt dåligt stift. Hur många ägare har du på din, i TYSKLAND alltså?? Kommer fan inte ihåg det. Vill du så kan du ju maila mig lite vad du har gjort/ska göra me den, vad som krånglat, miltal och ungefär vad du ska ha för den. MVH: Henrik ///M3 |
|
|
Henrik: Har bara haft 1 ägare i tyskland. Har inte gjort så mycket med den faktiskt....men kommer bli lite nu iaf. Å ang unichip så tror jag att jag kommer slå till på det. Har haft en del intresserade som varit på mej å undrat om jag ska sälja den så jag får väl se hur det blir i slutet på sommaren. Allt beror på också. Kan sälja imorrn om priset är rätt ;) Vad går såna kattersättare loss på ungefär? Bilen har förresten rullat 13836 mil just nu. Lär bli några till.... Kan ju höra av mej när det börjar bli dags...finns mängder med m3:or till salu jue....å rätt många verkar svårsålda...kanske jag kan vinna lite på att min är mer ovanlig än andra...vem vet :) |
|
|
Okej. Kattersättaren gick på 3500:- ny ca. Köpte dock min beg. för 2500:-. Ja, det kommer säkert inte blir några problem, bara priset är rätt och skicket är bra. Okej. Men vi måste ju rejsa en gång först:) Helst innan du mappar, hehe. MVH: Henrik ///M3 |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.