|
|
|
|---|---|
|
Vilket tycker ni är det bästa bilvaxet? jag gillar Turtlevax extreme bäst och efter vaxningen brukar jag lägga ett lager med castrol bikepolich *funkar bra till bmw oxå ;-)* | |
|
Oj, visste inte att det fanns andra prylar än Sonax ;-0 __________________________ Hellre nyskick än nyskit! |
|
|
Har inte hunnit testa det själv men många anser att 3Ms vax är bland det bästa som finns. Av de produkter jag testat så anser jag att: Turtle vaxpolish funkar ok men kritar nåt så in i h*vete Sonax amatör serie (röda plåt burkar) är bra och lätt att använda. Sonax proffsprodukter är sådär, svårt att få det riktigt bra. /Johan -Hellre en rak fyra än en sned sexa- |
|
|
är det någon som föresten provat vaxet de gjorde reklam på tv shop? liquid lustre tror jag de hette? är det bra eller bara bullshit? |
|
|
Liquid lustre? Var det inte det med färgpigment? Isåfall var det skit, iallafall den svarta varianten. Blev väldigt flammigt och väldigt o-blankt :-) |
|
|
Jag testade nån från tv-shop för några år sedan, "det äkta carnubavaxet" som det sas. Ofärgat dock, såldes tillsammans med nån torkskrapa och lite annat skräp (okej jag var 16 och morsan betala...) Minns dock fortfarande det helvete jag hade. Mer svårarbetat medel gick nog inte att hitta. "Wipe on wipe off" my ass... Och flammigt som någon sa tidigare. Men jäkligt blankt. Sonax pro tycker jag är lättarbetat och bra. Mindre "blänk" än vanliga sonaxen tycker jag dock. |
|
| Tycker personligen mycket om autosmarts produkter. | |
|
tycker om sonaxgrejerna, lättarbetade osv... _ Missa INTE BMW CS Norrträff den 5 juni Länk |
|
|
sonaxproffesional ///MVH TONY |
|
|
Det är svårt att uttala sig om vad som är bäst och sämst. Man kan ju få en viss vägledning från större vaxtester - men tyvärr kommer ibland olika tester fram till helt olika resultat. Efter att ha läst flera tester så kan man definitivt våga rekommendera vaxpolish och flytande hårdvax från Sonax och Lahega. Vill man ha de mest prisvärda produkterna så fungerar Biltemas motsvarigheter riktigt bra (bättre än tex flera Turtleprodukter), men till ett fantastiskt pris (39 kr 0,5 l). Turtle har en del bra produkter; Wet and Black, Insect Remover. Top coat sealer (som hittills verkar bra även om det saknas livslängdstester), Super cleaner är riktigt hyfsad etc. Men det finns bottennapp; Color vax, deras blåa vax för metallic (etremt dålig tålighet mot tvätt, dålig rengörande förmåga etc). Jag har haft förmånen att testat en mängd olika produkter (min bilvårdshylla är på FLERA meter i förrådet), men trots flera jämförande tester (olika produkter på olika delar av testbilar), så är det ofta svårt att tvärsäkert uttala sig. Men mina kommentarer ovan kan jag stå för - de har både jag och andra forumsdeltagare på Stacken upplevt själva... MVH/PTR Länk PS Personligen uppskattar jag allra mest lackskydd som jag lägger själv. En perfekt avvägning av arbetsinsats och kostnad (jämfört med tex vaxning 3 ggr per år eller proffslackskydd). Tyvärr finns det inte så många som är åtkomliga för oss amatörer. Jaghar testat Lahega Brightguard på flera bilar och under ett knappt år och är helnöjd med glans och tålighet. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.