|
|
|
|---|---|
|
Tjenare! Nu har jag handlat mitt väghållningskit, men har inte fått det ännu. Tänkte fråga nu i förväg om nån vet om hjulen går dit framtill då sänkningen är 50mm, och däcken är 225/45/17? Annars blir det väl att ta till hårdhandskarna... Nån som har samma eller liknande sänkning? Jo, bilen är en E36 Sedan! Glömde nästan... | |
|
Inga problem.318 är sänkt ungefär 80-60mm med 225/40-18 utan modiferingar.Så det ska gå bra för dig också. "Luft ska man ha i däcken inte i hjulhuset"/Ryssen Länk |
|
| Det mesta hänger nästan alltid på vilken fälg du väljer. Med rätt ET-mått kan du NÄSTAN sänka hur mycket som helst! Du kan vara tvungen att montera styrbegränsare om det är så att det tar i vid fullt rattutslag, besiktningen kan ogilla det.. | |
| Det stämmer vad Anders S säger. Jag har sänkt 60mm runt om med däck 18 225 40 men då är skärmarna valsade + att det är himmla tight fram. 15mm mellan däck o neder kant på skärm. | |
|
Vi får hålla tummarna, men om ni har 18" och mera sänkning, så måste det ju gå med 17" också. ET:n borde vara rätt bra tror jag.. Tack ska ni ha! |
|
| var är det fälgar tar i? om dom e för stora? rullomkretsen får ju vara +-5% så de borde väl bbara vara bredden som tar i? | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.