|
Sida 3 av 3
|
|
|---|---|
|
KRAFTWERK; Om den har samma funktion som på E39 eller E38 96B-01 när regnet faller går torkaren igång automatiskt så är den eftermonterad alternativt så är din bil en prototyp inte helt omöjligt med den historiken beställ utrustningslista till din bil så får du se. Mvh Stephan |
|
kilroy |
Mina erfarenheter från 540i E34 är mycket goda. När det gäller utrustningsnivån så är det nog som någon påstår...manuella 540 är ofta lite mer spartanskt utrustade. Jag köpte min i feb 2001, samtidigt som min morbror köpte sin. Båda är 95:or, manuella, båda har gått nästan 20.000 mil och hade gått 15.000 resp. 16.000 mil vid köpet. Mitt exemplar är troligtvis den bästa och mest ekonomiska bil jag haft. Min morbrors bil är antagligen snäppet bättre!! Den har gått grymt bra...jag körde den så sent som förra veckan och maskinellt är den i kanonskick, liksom min. Det kan ju förstås underlätta lite att vi har bilverkstad i familjen. Dokumentationen på min morbrors BMW var bristfällig...brorsan och farsan hjälpte honom att gå igenom bilen innan han köpte den. Den var i mycket bra skick!! Efter dubbla byten av alla oljor samt allt annat flytande...+ lite småplock...så blev hans 540 i kanonskick. Den blir aldrig någon utställningsbil...det blir inte min heller. Men snabba, komfortabla och rymliga bruksbilar är det...Det aktualiserar frågan om dokumentation...hur viktigt är det egentligen...? Både min morbrors BMW...och delvis min egen också...hade rätt dålig dokumentation. Milen går att följa genom åren så det är inga bekymmer. Utebliven service? Jo...visst, det är ju inte bra...men behöver ju inte medföra nåt motorras. OM någon ägare medvetet struntat i att byta olja under någon längre tid så visar det sig naturligtvis...farligast är det troligtvis att börja snåla med oljebytena när bilen redan gått 15.000 mil. Jag byter oljan på både min egen och min morbrors 540 (+ min M5:a) 2 gånger om året, i december och maj.Min morbror har börjat titta lite efter en nyare 540...97-98 års modell. Den som håller utkik efter hans kommande annons här på Autopower har nog chansen att göra en bra bilaffär. Min egen behåller jag nog ett tag till...tills det blir dags att köpa en kombi... |
|
De är absolut inte dyrare än 525!! kolla på bytbil.com, det finns en manuell där skit billigt. |
|
|
Kolla här: Länk |
|
| Dyr bensin = Billig V8 | |
| Annars har du gjort en bra reklam föratt höja priset på en sådan bil! (Har du själv en!). | |
|
Stephan: Ja, nog är min bil litet av en prototyp på det planet, men inte så värst... Jag är rädd att jag hade fel om regnsensorn (ursäkta) Jag har hällt vatten på spegelfästets baksida (mot rutan) och de går ej igång :( , men det är en stor "klump" till fäste, precis som E39:an, och så är min aut. avbländarspak genomskinligt röd, så det ser ut precis som hos de som har det. Jag har knappt kört i regn, och nu när jag gjorde det slog jag på torkarna som vanligt, och "dippade" på ett lagom intervalläge och döm om min förvåning då torkana stannade nästan helt, då jag stoppade för rött ljus! När jag sedan körde iväg, så ökade hastigheten mer och mer varefter hastighet och vattenmängd på rutan ökade, ända tills de gick nästan på fullt! Skall de göra så? Det står ju i boken om hastighetsber. torkare, men jag trodde bara de gick till max 1:a läget när de står i läge intervall??? Jag har fått med en utr. lista från fabrik till min bil, och där står inget speciellt om någon torkarfunktion... Usch, nu kanske det blir svårt med delar om något går sönder... BMW - Liebe auf den ersten blick... |
|
|
Har kollat upp bilen på länken lite grand när jag letade bil... Försäljaruppdrag för kompis... på firman säger dom skitfin bil men med skavanker dessutom har killen som äger bilen varit på resor varje gång jag försökt få nummret, lackres på huven m.m d.v.s billig bil= finns anlednig dyr bil=större möjlighet till fin bil (dock inte alltid) |
|
| Ja Sherikan som sagt den bilen har rullat 21000 mil och är i skabbigt skick då kan man inte ta betalt för den men dom är hyffsat ovanliga dom manuella därav ökar ju okså priset automatare kan man hitta a dime a dussin i tyskland. | |
|
smakar det så kostar det! /norda |
|
| Jag har bytt kondensor, torkfilter och AC:n kyler väldigt bra men kompressorn går hela tiden och slår inte av. Jag vågar inte köra AC:n en längre period föratt jag är rädd att något går sönder. Nu har kylfirman beställt en tryckvakt som skall bytas om några dagar. Han menar att det är tryckvakten som styr kompressorn men han låter inte så jävla säker. | |
|
Oj Ursäkta!!!!!!!!! Det blev lite fel! Jag skulla ha skrivit förra inlägget i en annan sida. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.