|
|
|
|---|---|
|
Om man nu skulle bli tokig och köpa en M bil utan att ta hänsyn till drift kostnaderna vilken skulle man välja? Frågor kommer här: 1.M3 och M5 ska vara ungefär lika snabba MEN vilken KÄNNS snabbast? Logiskt borde ju M3an kännas snabbare pga. att den är mindre. Vill ha det där "suget" i ansiktet som pressar en bak i stolen sådär sjukt som man bara trodde fanns på film. =) Vet att detta finns i M3an men känns det likadant i M5an? 2.Om nu M3an känns snabbare kompromissar M5ans bättre komfort? 3.Ok måste ta lite hänsyn till driftkostnaderna, vilken är dyrast i försäkring, service & reservdelar? Bäst kvalitet? 4.M5an är billigare men M3an är nyare, vågar man köpa en M5a innan facelift och hoppas på att den håller? Visst alla är olika körda osv. men generellt sett el är det bättre att lägga pengarna på en nyare M3, kanske till och med med nybilsgaranti? 5.Är tyvärr såld på komfort och det prioriteras väldigt högt, skulle det vara smartare att köpa en billigare Z3M roadster och ha en andra bil med bra komfort? Nu är det här i första stadiet, alltså har bara smått börjat fundera lite tackvare en trevlig provåkning av en M3 E46 (Tack starre, nu kommer jag kanske jag tvingas leva på bröd och vatten i några år.=P). Kan tänka mig att det finns mängder av trådar som denna men jag har sökt, hittat några "m5 vs M3" trådar men jag tycker inte att jag fick svar på detta. Ny bild 16april- Länk | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.