|
|
|
|---|---|
|
Min 520-91 går riktigt illa, ryckigt (som om den inte får soppa eller inte tänder vid vissa varvtal)och med avgasknallar så jag åkte till förenade bil och gjorde ett DIS-test. Testet visade att lambdasensorn var slut. Nu har jag köpt en lambdasensor på biltema och bytt den, utan resultat. Efter att ha kollat på forumet efter möjliga orsaker till problemet - bensinfilter och nya stift, insugspackningarna, slut kamaxel, kamaxelgivare och luftmassemätare - undrar jag om någon kan tipsa mig om var jag ska börja leta. Ger inte mycket för bmw-verkstädernas tester, det verkar som att de bara titta på vad datorn säger är fel och inte ens orkar lyfta på huven. Tacksam för alla tips. | |
| Börja med att kolla stift,tänddelar,luftfilter... | |
|
Foffe: Jag har precis samma fel på min. Upptäckte det klockan 16:00 idag och slet in bilen på lyften och konstaterade att originalstiften från bmw som gått 800 mil och suttit i 8månader är HELT slut. Issolatorfoten är porös som maräng. Nu misstänker jag att även spolen för den cylindern är på väg så jag kanske byter alla sex på engång. : ( Ett lands välstånd mäts i BMW per capita |
|
| MMM: Du måste fått fel stift med felaktigt värmetal väl? | |
| Biltemas lambdasensorer har fungerat dåligt för många här på forumet. Byt till en Original istället. Och kolla vakuumslangar i motorrummet. Kolla också tändspolarna, vanligt fel på M50 motorn före -93. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.