AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
785

Bytte lambdasensor utan resultat

fo
4
foffe
520 -91
Min 520-91 går riktigt illa, ryckigt (som om den inte får soppa eller inte tänder vid vissa varvtal)och med avgasknallar så jag åkte till förenade bil och gjorde ett DIS-test. Testet visade att lambdasensorn var slut.

Nu har jag köpt en lambdasensor på biltema och bytt den, utan resultat.

Efter att ha kollat på forumet efter möjliga orsaker till problemet - bensinfilter och nya stift, insugspackningarna, slut kamaxel, kamaxelgivare och luftmassemätare - undrar jag om någon kan tipsa mig om var jag ska börja leta.

Ger inte mycket för bmw-verkstädernas tester, det verkar som att de bara titta på vad datorn säger är fel och inte ens orkar lyfta på huven.

Tacksam för alla tips.

Am
141
Amos
BMW 540iA-93
Börja med att kolla stift,tänddelar,luftfilter...
Visa användare
363
MMM
M5 E39
530 E34
Foffe:
Jag har precis samma fel på min. Upptäckte det klockan 16:00 idag och slet in bilen på lyften och konstaterade att originalstiften från bmw som gått 800 mil och suttit i 8månader är HELT slut. Issolatorfoten är porös som maräng. Nu misstänker jag att även spolen för den cylindern är på väg så jag kanske byter alla sex på engång. : (

Ett lands välstånd mäts i BMW per capita
Am
141
Amos
BMW 540iA-93
MMM: Du måste fått fel stift med felaktigt värmetal väl?
pe
3.381
per_j82
525i -90
525i -93
528i Touring -98
M5 -03
Biltemas lambdasensorer har fungerat dåligt för många här på forumet. Byt till en Original istället. Och kolla vakuumslangar i motorrummet. Kolla också tändspolarna, vanligt fel på M50 motorn före -93.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.