|
|
|
|---|---|
|
Hej, Jag har hittat ett par bilar som jag väljer mellan nu. En av dessa står hos en småskalig handlare en bit utanför Hamburg. Bilen ser ut att vara i kanonskick med fullstämplad bok från auktoriserad verkstad. Den har en tidigare ägare, enligt handlaren en dam född 1954. Jag håller för tillfället på att verifiera historiken, men det verkar stämma som han säger. Den har gått 5700 mil. Det som till viss del gör mig orolig är: 1. Han har bara ett par bilar, några båtar och nån "samlarbil" till salu. Jag upplever honom lite som en kille som sysslar med vad han tycker är kul...om ni förstår vad jag menar. Är det farligt att handla av en liten handlare, eller vilka är det man ska undvika? Han har också en krockad bil till salu, men "min" är krockfri. 2. Bara faktumet att bilen står en liten bit utanför Hamburg. Har hört att allt är skumt i dessa trakter. Vad tror ni? 3. I annonsen välkomnar han även utländska kunder, skumt eller trevligt? Det är inte så att han bara säljer export, men ändå. Vad tycker ni, ska jag gå miste om en bil som verkar kanon på grund av detta, eller ska jag flyga ner och titta på den. Är den lika fin som han säger så tar jag den? Vilken beslutsångest jag har... Tacksam för hjälp /Kristian | |
|
Här är lite bilder på bilen. Hoppas ni kan hjälpa mig lite trots bilval ;) Länk |
|
|
Bilen ser fin ut. 1. Hmm om han bara har några bilar så kanske det är en liten hobbyhandlare? Nån som har gått i pension och har en sysselsättning eller nåt annat. Alla handlare behöver inte ha 10 000bilar i lager. 2. Bara för att det finns en del skumt i Hamburg, som i andra städer så betyder det inte att alla där krockar sina bilar och fusklagar dem. Det är som att säga att alla Göteborgare jobbar på Volvo. Visst många gör det, men långt ifrån alla. 3. Alla i Tyskland kan inte engelska och kanske tycker det är lättare att sälja till en tyskspråkig. Han kanske kan hjälpa med utregistrering av bilen för en liten summa? Bara mina synpunkter... Schnelle fart, Härliche fart. Länk |
|
|
En dam som är 54 år sätter knappast på S-backspeglar som jag har för mig att det inte är std på någon förutom S8. Och vad köpte damen för bil av honom isåfall? Be han faxa över briefet och gärna telenr till damen och hör efter med henne hur bilen skötts och varit. M V H Stephan -Don´t roll the dice if you can´t pay the price! Länk |
|
| Vad heter firman och var ligger det, jag har varit utanför Hamburg och tittat på bilar för inte så länge sen. | |
|
Stephan: Född 54:-) /Udo Dirkelsniff |
|
|
Hej igen Handlaren heter Kras Cars och ligger i Niendorf-Ostsee. Jag talade med honom idag och fick ett antal referenser till andra av hans kunder. Han skickar även över bilder på servicebok och brief. Alla servicetillfällen har vart på samma aukt. verkstad så jag ringer dem imorgon och kollar. Ska även ringa den tidigare ägaren. STEPHAN, det där med S-speglarna tänkte jag också på. Får se om jag får någon vettig förklaring på det. Hon har valt till speglarna men inte cd-växlare. Stämmer allt så blir det iaf affär, den är enligt honom i väldigt fint skick. /Kristian |
|
| Verkar som S-speglar blev standard vid faceliften från och med modell 2001. Så då va det mysteriet ur världen. | |
|
Ser ut som lädret förlorat lite färg? Länk Min: Länk Erik** ///Tänk först, meka sen... |
|
|
Udo: Oops, jag som läste för snabbt ;)) K.Kierkegaard: Kan stämma med speglarna, det märker man om man tittar på mobile på övriga faceliftade S3'or. Erik: Skinnet i VW/Audi är inte av den högsta kvaliteten, inte som BMW alltså. I min tjänstebil så såg det nästan likadant ut efter 1.000 mil! M V H Stephan -Don´t roll the dice if you can´t pay the price! Länk |
|
|
Stephan, Det är ju Recarostolar, är dom inte av hög kvalitet? Min: Länk Erik** ///Tänk först, meka sen... |
|
|
S3 facelift hade aluspeglarna som tillval innan facelift gick det inte att få från fabrik. Mvh Stephan |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.