AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
2.106

Z4 med hifi-pro

eF
900
eFx
520d Touring -09
Hej,

kort och enkel fråga för någon som kan det.. men hur ser man om en Z4 har hifi-pro (med subbasar, förstärkare å sånt..) utan att kolla i papprena?

Och visst har jag förstått det rätt om det är "hifi-professional" systemet som är det största som går att få?

/eFx
Z4
827
Z4 Maria
BMW M4
BMW 420D Gran Coupé M-Sport
eFx, det är det största som går att få ....Det är totalt 10 högtalare, 3-vägsystem fram med 2 bashögtalare, 2 mellanregisterhögtalare i dörrarna, samt 2 diskant högtalare av aluminium i sk. spegeltriangeln.

2-vägsystemet bak med 2 bas-samt 2 mellanregister-högtalare med Carver-teknik bakom stolarna. Du ser det för att det finns inget/går ej öppna förvaringsutrymmet mellan stolarna.

** Lycka är att se livet genom en solstråle. **
eF
900
eFx
520d Touring -09
Kollade på en som enligt dokumentationen skulle ha hifi-pro, men facket mellan stolarna gick att öppna, för därinne satt cd-växlaren..? Du menar facket lixom rakt bakom där man vilar armbågen mellan stolarna?

En annan sak.. vad är egentligen knappen längst upp mellan stolarna till för? Det går väl ändå inte att öppna något där??

/eFx
Z4
827
Z4 Maria
BMW M4
Hmm, nu ser jag i extrautrustningslistan att den som valt Hi-Fi högtalarsystemet, har inte heller förvaringsutrymmet mellan stolarna. Någon som vet vad skillnaden är mellan Hi-Fi högtalarsystem och Hi-Fi system Proffessional ?

Z4
827
Z4 Maria
BMW M4
Det facket som du menar går att öppna för där ska ju cd-växlaren vara det är helt rätt. Men jag menar det facket över den. Den går inte öppna.

eF
900
eFx
520d Touring -09
Om jag förstått det rätt så ingår det DSP i HiFi-pro (alltså en digital ljudprocessor som kan förställa ljudet beroende på vad det är för typ av musik man lyssnar på). Sen borde det väl vara något mer än att pro har DSP och det vanliga systemet inte har det.. men jag vet inte?

Tack iaf för svaren Maria!

/eFx
eF
900
eFx
520d Touring -09
* Hi-Fi högtalarsystem, 10 högtalare, 310 W

* Hi-Fi-högtalarsystem Professional, 10 högtalare inkl 2 subwoofers med Carver-teknik, DSP och equalizer, 430 W (förvaringsfack utgår)

Ser ut som, men behöver väl inte vara rätt, att det är dsp + eq samt kraftigare förstärkare.

/eFx
Z4
827
Z4 Maria
BMW M4
Hi-Fi högtalarsystemet Professional ger lyssnaren en fantastisk ljudupplevelse ... jag är nöjd iaf. :-)

Tackar för informationen eFx.

Visa användare
2.985
Caspar
750iA -95
Hur är det med diskanten i Pro systemet. Bas verkar BMW kunna fixa om man inte verkligen vill bumpa, men diskanten i tex min 530d (E60) med business systemet är löjlig.

Jag får komma förbi Jönköping NÄSTA år när min monsterstereo är fullt installerat i bilen (Z3M) så får Ni höra hur ljud i en cabbe skall låta... Jag vill inte parkera bilen så länge som det tar att installera allt under sommaren, så jag kör med bara en liten del nu...

1700-2500W samt 15-20 högtalare från MBQuart allt i referens eller tävlingsklass..... :-) Det blir några små moddningar av bilen så att säga.

/Caspar
An
54
Andretti
Z4 3.0 -04
Carvertekniken är en patenterad historia (ej BMW patent, utan inom audio) som ger högtalare med lång slaglängd, som skall ge högt ljudtryck redan vid måttlig förstärkning. Det och klarare renare ljud.

DSPn förstärker alla kanaler olika baserat på frekvensområde.

Equalizern har 7 band.

...och nu har jag också fattat vad "det som ser ut som ett fack, men inte går att öppna" är.
Vad får man plats med där annars? Ett par nycklar? =)

a
ay
234
aye
Z4 3,0i 2004 (ljusröd)
Vad är knappen längst upp mellan stolarna till för? Det går väl ändå inte att öppna något där?

Nej, inte öppna något. Den knappen är till för att frigöra suffletten om elektroniken och det hydrauliska systemet inte fungerar. Trycker man på den knappen åker suffletten upp en bit och sedan kan man dra fram den för hand.
Z4
827
Z4 Maria
BMW M4
Tackar verkligen för den förklaringen , för jag har verkligen undrat över det där facket !

Jag skulle naturligtvis tittat i instruktionsboken ... jag blir så arg på mig själv.

eF
900
eFx
520d Touring -09
aye, det låg faktiskt bra till på min "gissningslista" att det skulle vara något sådant.. :)

/eFx
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.