|
Sida 2 av 3
|
|
|---|---|
|
hej å hå, den måste gå ganska bra med andra ord. som sagt, var visst mkt bättre fäste nu i helgen än när bilsport hade, så ska försöka komma under 15, iaf nära under nästa evenemang. vad hade du för slutfart? /mvh jocke |
|
| Nja jag tyckte det var halt som fan... Nu oxå.. Tror det var 147 km/h | |
|
samma slutfart som mig då. ;) /mvh jocke |
|
| Hehe ok... :D | |
|
Jag körde på Emmaboda idag och fick bästa tid på 15.28. Ingen diff och alldeles för mycket spinn i ettan. Svårt att starta bra där, de hällde ut för mycket vatten enligt mig. |
|
jimmy/bmw |
ravve är din 325 orginal ??? |
| Japp,fick 14.26 med min Touring | |
| jokko: vad är det för färg på din 200sx? | |
|
Jag måste bara fråga, varför kör man en 325 på stippen? Varför inte köra med turbo eller en jänkare. M/Alpina-träff i Skåne 4 juni Länk |
|
|
M Femman: Varför skall man inte köra på strippen med en 325?? |
|
| för att dom kanske kör ifrån en gammal m5:a? | |
|
Missuppfatta mig inte, men jag har svårt att se nöjet med att köra på strippen med en så motorsvag bil. Om man ska köra 402 m så är det turbokonvertering som gäller. Jag skulle inte köra på strippen med min M5, det inte är bilens bästa gren, det fattas några hundra hk, det är för många kg och det sliter bara onödigt på bilen. Har ägt två Camaro och två TransAm och två av dom var trevliga rödljusracers, automat, diffad bakaxel, vässad 350 och 100 hk lustgas. Roliga bilar på strippen! Tyvärr mindre roliga till vardags... M/Alpina-träff i Skåne 4 juni Länk |
|
|
"M femman" Kan till en viss del hålla med dig men det va intressant att se vad en 325:a gjorde på strippen eftersom jag själv har en. Däremot så är det inte lika kul att se vanliga orginalbilar typ Ford Scorpio och alla dessa jä***la framhjulsdrivna utan överladdning m,m. Det är ju inte konstigt att folket går och gör annat när det är dags för framhjulsdrivna utan överladdning när det är "strippen". Men jag tyckte det va roligt att få se en 325:a i E-boda. MVH |
|
|
Min 200sx är röd.. men det är inte den du tänker på.. den du tänker på är det en luleåkille som äger, min står i garaget med motorn ur för vissa uppdateringar ;). Det är sånt där resonemang M Femman som gör att intresset är svalt på vissa ställen.. om alla måste vara värst för att ställa upp, hur kul vore det att se.. ser hellre en 325a mot en 328a för att se vem som är bättre chauffören, än 2 preppade jänkare mot varandra, det där med stötstängs v8a har aldrig tilltalat mig, alla har olika åsikter, och man måste inte vara snabbast för att vilja prova... det ger rutin, och övning för föraren.. och att det skulle "slita" onödigt på bilen, förstår jag inte, det är väl samma sak som att du gasar ur bilen på allmän väg, fast mer riskfritt... /mvh jocke |
|
|
Helgonet: föresten, det var nåra av mina kompisar du träffade nrä dom var ute och provade 325 E36 turbon i luleå, han med S60Ren tex... hörde att dom var imponerade av ditt svartrykande monster ;) /mvh jocke |
|
|
Jag tyckte de va ganska kul att köra där, man va ju långt ifrån sämst och motorsvagast. jimmy/bmw: Har bytat grenrör till nåt rostfritt som va ganska likt original, även chip från dbilas och "sportavgas" satt på när jag köpte... Kan inte tänka mig det gör någon stor skillnad men de hade varit kul att testa köra race mot en original. |
|
|
jokko: jag hörde att han har bränt upp kolvarna igen det var väl inte första gången eller? |
|
|
mja, tror inte kolvarna har farit förut.. och dom var inte brända nu heller.. utan alla 6 hade spruckit i kolvbryggan mellan ringarna.. verkar som den gått för snålt när dom öka upp laddtrycket, så den har spikat sönder kolvarna på högre varv.... vid 0.6bar gick den klockrent dock, var och provåkte en sväng och det rörde på sig friskt.... men den är snart up and running igen... han har nya kolvar till den osv.. så vi får säkert se inom kort om det funkar den här gången ;).. /mvh jocke |
|
|
Jag körde 402m på 15.538 på moholm senast. På gamla sura 185/60-15 dubbfria vinterhjul bör nog tilläggas. ///Fredrik |
|
|
13.95s@159km/h 60 fot 2.1s nu den 2/7 med min E30. Min bil: Länk "Pain Is Just Weakness Leaving The Body." |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.