|
|
|
|---|---|
jörgen_81 |
Har tänkt o bygga lite ljud i min E39 hur gör jag för att få bästa ljudet in i cupen?vill ogärna såga o skruva för mkt i bilen J_81 |
|
Bygg en baslåda i bagaget på mitten, med elementet framåt bakom armstödet. Ta bort skidluckan eller kapa lite hål i plåten. Kör med armstödet nere. /Jonas |
|
Robsarve |
På e39 sedan finns det redan färdiga kanaler i hatthyllan för baslådan. De används bland annat till orginal & M-subbarna. Min rekommendation är för enklaste installation en sluten låda, med basen riktad bakåt och 4-5 cm fritt utrymme mellan lådans ovansida och hatthyllans undersida. Nackdelen med denna konfiguration är att om du har nåt som är löst i bagaget så kommer det skramla, men alternativet, en avstämd bandpasslåda är rätt komplicerat. tycker Erik Marknadschef Ncore Acoustical Solutions www.n-core.se |
|
Robsarve, menar du att det finns färdiga kanaler för baslådan i ALLA E39or, inte bara dem som har extrautrstade auiosystem? Hur hittar man dem då? Jag har köpt en baslåda och funderarde koppla in den på bakhögtalarna, men vet inte vad göra med högnivån... BMW 4ever |
|
Robsarve |
Här finns en länk där det bl.a finns bild på hur kanalerna ser ut. De används till orginalsubben och oxå till M-sub paketet (som artikeln handlar om) Håller f.ö på att göra liknande plattor så man kan få i ett par bättre tior är de i m-paketet... Men det blir tidigast efter midsommar... Angående din baslåda, har du inbyggt steg i den? tycker Erik Marknadschef Ncore Acoustical Solutions www.n-core.se |
Robsarve |
Kanske skulle posta länken oxå... :-) Länk audio upgrade review.htm tycker Erik Marknadschef Ncore Acoustical Solutions www.n-core.se |
|
Nej, inte än, jag tänkte först prova att koppla in den på bakhögtalarna, men jag misstänker att det krävs ett slutsteg i alla fall för att basen ska kunna komplettera stereons ljud... Tack för länken, det står att det gäller endast DSP utrustade stereon, jag har en vanlig, så nu förstår jag. BMW 4ever |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.