|
|
|
|---|---|
|
Efter att ha bytt hydralslang till min nivåreglering 520it-92 började bilen att vina och vissla. Det är vid gaspådrag, alltså även när bilen är stilla. Så min fråga är :behöver jag lufta nivåreg. iså fall hur? Eller är det bränslepumpen?? Eller vad e det som händer?? Ljudet låter som en motor som viner och skrammlar, (vid gas+ej rullande).Självklart låter det även när jag kör!! Hoppas på hyggligt snabba svar?? Ös på! | |
|
Hjälp :( Ös på! |
|
|
Hmm kan det månne vara - diffen - som börjat spöka .. ? palla upp bilen stadigt så bakhjulen går fritt - starta lägg i vxl , manuell så kör 3 an - ta hjälp av en polare att varva upp den lite - lyssna vid bakaxeln - låter det från diff .. ? försök lokalisera ljudet .. Micke.l |
|
|
Cirkulationsproblem i hydralsystemet kanske, bara en gissning efdtersom det uppstod efter bytet av slangen, kan du ha fått in smuts i systemet! Förresten, du fyllde på med rätt olja antar jag, brukar stå på behållaren vad som ska vara i, går inte att blanda, då blir det missljud likande dom du har! lindis: Diffen är nog uteslutet då han säger att det låter även när bilen står stilla! ///Magnus |
|
|
Tack för svaren. Det verkar som om att mitt avgassystem har ett litet hål på ovansidan, så att det "pruttar" uppåt mot karossen. Detta ger ett motoriskt ljud, som viner. Jag skall kolla detta mera nogrant samt kolla era förslag. Tack igen Jonas Ös på! |
|
|
ahaa - missade det .. nåväl han verkade ju hitta vad det var .. man kan ju bara gratulera . Micke.l |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.