|
|
|
|---|---|
|
Problem med e39 523i -96 köpte vita baklampor som jag skruva dit ikväll.. körde en repa då jag upptäckte att de högra inte lyser.. kollade lampor o 2 hade gått...byte det men de ä dött ändå.. blinkersen o de andra verkar funkar förutom varselljuset elle vad man kallar det..det som ska lysa då man kör!!!??? kollade säkringar men verkar inte hitta nån trasig!!! Hjälp!!! vad ha hänt??? | |
| Du menar Positionsljuset/Parkeringsljuset. Varselljus är ett annat ord för dimljus. Har du kollat säkringar? Kolla också kabelstammen i gångjärnen till bakluckan. | |
|
Tror du skall kolla i din bakljusarmatur, något kanske ligger emot och kortsluter i hållaren osv. Du har 2st 5W lampor på varje sida eller hur, detta är bakljusen/positionsljusen. Kablaget passerar inte gångjärnen, det gör endast skyltbelysningen (på sedanmodellen). Ljusmodulen i E39 är helelektronisk och har kortslutningsskydd, därför hittar du inte några separata säkringar. Varselljusen är en beteckning på 21W lampor fram i speciell armatur, på de bilar som har dessa, är till för att bilen skall synas/upptäckas av mötande. Dimljus 35-55W är en annan sak. FP |
|
|
Länk /Udo Dirkelsniff |
|
| sorry...men de va mitt fel visade det sej!!! hade köpt lampor som var 2 polig o skulle ha 1 poliga!!! mkt klantigt av mej! *SKÄMS* | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.