|
|
|
|---|---|
|
Jag har av toppen o skall byta topppackning men min fråga är skall man o-ringa toppen???? kostar det mycket??? är det ett måste om man skall ladda typ 1bar?? /Johan | |
| Du må ikke, men det kan være en fordel å ha gjort det. Men jeg tror du da må levere en tom blokk til verkstedet som skal utføre arbeidet, så det er mye ekstra jobb | |
| Toppen, ikke blokka... | |
|
precis toppen! Inga mer som har gjort det??? /Johan |
|
|
Nej, för 1 bar behöver du inte göra det. Men har du inte koll på soppa och tändning och vet att du kommer att spika motorn ofta när du tune:ar den så är det nog bra med O-ringning.. Fast själv tycker jag det är bättre att skrota en packning än att låta övertrycket fly ner i bottendelen på motorn (kolvar, stakar, vev, etc..). |
|
|
Ck3 här på forumet har o-ringat toppen och blocket.. Missa inte en dag på strippen den 29 maj i piteå... |
|
|
Är det många här som kör med o-ringadtopp?? Skall ladda ca 300hk /Johan |
|
|
oringad topp är nog sällsynt men desto fler med block skulle jag tro, är själv skyldig till 6 block. /Per |
|
|
Jag har o-ringat båda. //Ticco www.ticco.com |
|
|
ticco: sen skickar du toppar på löpande band också :P TwinTurbo=Twice the fun :D |
|
|
Nja... jag har inte skjutit någon packning efter dubbel oringning, bara en kolv :-/ //Ticco www.ticco.com |
|
|
Är fortfarande osäker på om jag vågar ladda 300hk utan o-ringad topp??? är det några fler som kör utan o-ringning med ca 300hk????? /Johan |
|
|
Jag har inte oringat och blåste toppackningen för ett par veckor sen. Laddade då ca 0,9 - 1 bar och skulle väl tippa på att jag hade omkring 300 hk. Jag använder SMT6 och allt har känts väldigt bra, men det kan ju ha spikat för mig. Dock inte hörbart. Nu blir det till att riva och o-ringa block och topp. Det verkar vara kritiskt när man kommer upp i ladd omkring 1 bar och inte har o-ringat. Jag kör med orginalpackning f.ö. |
|
|
Talwar: varför o-ringa toppen? behövs inte. Räcker med avsvarvade kolvar och o-ringat block. TwinTurbo=Twice the fun :D |
|
|
Haha.. Har hört en massa olika bud. Läste flera gamla trådar förut och då verkade det tydligen bäst att o-ringa båda. Jag vet inte vad som är lämpligt att göra. Det jag vet är i alla fall att det är bra drygt att behöva lyfta toppen igen om man kommer på att bara blocket inte var tillräckligt. Fast det är klart, hellre blåsa en packning än en kolv eller sprucken topp. ekblom: Jag tar tacksamt emot förslag (menar inte att vara dryg), men det verkar finnas lika många åsikter som personer ibland när man läser inlägg. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.