AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
1.210

Då är man igång med nackstöden i X5an

Ho
1.314
Hosse
316i Touring -14 (norsk)
Z4iA 23 -09 (norsk)
OK!
Nu är det det i gång på riktigt. Jag har tagit av nackstöden i X5an, lirkat bort skinnet, gjort 2 grova mallar til utbyggnad för LCD skärmen och lämnat allt till skräddaren. Det som har tagit tid är att få tag på riktigt skinn med riktigt mönster. Nu hittade jag exakt rätt skinn men då blev det vitt. Dom kom tillbaka från skräddaren idag, och jag har monterat dom provisoriskt i bilen över helgen. Till veckan ska dom till nästa "skinn-man" och få riktig färg på dom.
Se bilder här (dårliga pga att jag tog dom med telefon..);
Länk
Länk
Länk
Länk
I helgen börjar jag riva av ryggen på komfortstolarna för att hitta rätt väg för ledningen.
Jag har några frågor i förbindelse med detta, som ni kanske kan hjälpa mig med:
1. Hur kopplar jag ihop detta bäst med DVD spelaren? Det är bara 1 st svideo utgång på DVD spelaren och dessa behöver 2 stk. Sedan ska jag in med min färdig modifiserade XBOX också, så jag ska totalt ha 3 utgångar minst från DVD och en ingång.
2. Dessa 2 små kontakter bak i mittkonsollen AV in / AV ut. Är dom operativa och vilka signaler kommer ut från dom? Nån som sett koppling schema till dom? Jag hoppas ju på at man där kan koppla in en lös extra skärm eller köra inn en signal från en annan källa direkt på kontakten. *håller tummarna*
3. Ledningen till skärmarna är ca 4 mm tjock. Jag hade räknat med att borra ett hål i staget till nakstödet och gömt ledningen där inne. Går det, eller blir den för svag med ett 5mm hål där, vid en eventuell olycka?
4. Är det möjligt att plocka ut signalerna från skärmen framme, så att man kan välja mellan signalerna TV, NAVI och DVD back oxå?

Puh, det blec ett långt inlägg.. Tacksam för alla tips och råd!

Mvh
Hosse

"anklagar norrmännen för alla stavfeil"
Länk
Ho
1.314
Hosse
316i Touring -14 (norsk)
Z4iA 23 -09 (norsk)
Ingen som har skruvat på detta?

Mvh
Hosse

Länk
Ho
1.314
Hosse
316i Touring -14 (norsk)
Z4iA 23 -09 (norsk)
Jaja, pga det stora pågången i denne tråd, så fortsätter jag med uppdateringen:-)
Nu är allt på plats iallafall. Skickar lite bilder här:
Länk
Länk
Länk
Länk
Ganska nöjd faktiskt.. Ska eftersträcka skinnet lite bara.

Mvh
Hosse

Länk
jag kunde inte se dem första bilderna men dem här funkar...det blev jävligt snygg....gillar din bil verkligen...du har rätt färg båd invändigt och utvändigt :)
Visa användare
3.918
mosse
320D Touring 184 hk
2011
M-Chassie
Sportstolar
Rymdgrå
*antecknar*
Ho
1.314
Hosse
316i Touring -14 (norsk)
Z4iA 23 -09 (norsk)
bmw_jerry: Stämmer det. Flyttade dom bilderna in tillsammans med allt annat på Länk.
Tack för skryt. Ska hem och försöka få in Xboxen nu bara..

Mvh
Hosse

Länk
Fi
683
Firren
iX1 '23
996tt ’03
snyggt! nackstöden har liksom en Aliens-känsla över formen?

mvh
Anders

PCS #8050
Ho
1.314
Hosse
316i Touring -14 (norsk)
Z4iA 23 -09 (norsk)
Firren; Hahaha. Ja det är ett genomgående tema i bilen min:-)
Måste bygga om dom själv, eftersom skärmarna är 5 cm högre än vad nackstödet egentligen är.

Mvh
Hosse

Länk
Fi
683
Firren
iX1 '23
996tt ’03
Alien får mig fortfarande att hoppa högt, 2an tillhör helt klart en av mina absoluta favoriter! Bra val av tema i bilen! :)))

mvh
Anders

PCS #8050
hosse ska du ha tv där fram oxå
Ho
1.314
Hosse
316i Touring -14 (norsk)
Z4iA 23 -09 (norsk)
bmw_jerry; Jag har redan TV framme faktiskt. På navigationen. Dvs framme kan jag nu se DVD, TV och XBOX.

Mvh
Hosse

Länk
bara du har bra spel till xboxen nu så är allt perfekt ehhe :)
Ho
1.314
Hosse
316i Touring -14 (norsk)
Z4iA 23 -09 (norsk)
bmw_jerry; Den är modifiserad, så den tar hembrända spel nu:-) Jobbar oxå med att sätta in trådlöst nätverk på den, så då kan jag lasta filmer från en pc eller direkt från internett in i bilen:-)

Mvh
Hosse

Länk
ska du ha internet i bilen...fan va grymmt
PJProPro-medlem
2.617
PJ
730d-2016
X2 M-Sport xDrive20d
Maserati QP Sport GTS

Var fick du tag i adapet för att koppla in X-box mot skärmen i fram? Antager att du hoppar in i kablaget i närheten av tv-modulen.

Mvh.Patric

Min 740
Länk
BMWCS #4598
PJProPro-medlem
2.617
PJ
730d-2016
X2 M-Sport xDrive20d
Maserati QP Sport GTS

Adapter ;) skulle det vara. Snyggt gjort ivf. Lite bilder på X-Box inkoppling en skulle jag vilja se. Vad anv. du för typ av konverter att mata x-boxen med ?

Mvh.Patric

Min 740
Länk
BMWCS #4598
Ho
1.314
Hosse
316i Touring -14 (norsk)
Z4iA 23 -09 (norsk)
XBOXen är bara pluggad in, men den ska monteras riktigt i veckan, så att inget syns. Väldigt osäker på hur jag ska koppla allt nu bara. Jag har följande alternativ;

1. Jag kopplar skärmarna bak direkt på DVD spelaren. Då tar jag in XBOXen på AUX på DVD spelare. Fördelen är att bakskärmarna är oberoende av skärmen fram. Nackdelen är att jag inte får navi och TV bak
2. Kopplar jag inn mig på AV in bak i mitt konsollen (kan pröva att hitta dessa bak vi tunern oxå)Fördelen är att får DVD, XBOX, TV och Navi bak. Nackdelen är att då måste man se på det samma DVD filmen eller XBOX spelet framme när man kör...

Nån som kan hjälpa?

Bilder kommer i veckan!

Mvh
Hosse

Länk
Jag har en bil på firman som vi har satt i en dator i bilen med 7" widescreen touchscreen skärm i... den har ett trådlöst nät som man kan tanka över filmer och låter från en bärbardator typ...

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.