|
|
|
|---|---|
|
Tjenna Har kikat lite efter olika vassare kammar etc. Motornord har ett gäng och nu undrar jag egentligen om någan här har erfarenheter av schrick kammarna och hur färändringen ter sej. Toppen är orginal men avgas och insug är uppgraderat. Hur vassa värden kan man hyssta i utan att allt hamnar mellan 5000 - 6000rpm.. Nån som sitter på lite visdom och kan råda mej till ett bra köp eller bara delamed sej av egna erfarenheter. Korspostning? Jo de är de egentligen men kanske finns fler duktiga motorkillar på denna delen av forumet. Har bytt motor och nu ska den nya i. Problemet ligger i att den som satt i min 325á har fördelaren monterad fram på kamdrevet. Medans den nya som ska i hadde fördelaren i blocket. Då jag ska använda födelaren som sitter monterad på kamdrevet och det inte finns några fästen för de på befintligt drevet undrar jag om de bara är att skifta drev. Har ett drev med fästen för rotorn från den som satt i bilen tidigare. De sitter ju en styrning till kamdrevet när man skall montera det och frågan är om de stämmer såpass bra att de bara är att skifta utan bekymmer. Sen undrar jag vilka markeringar som gäller och vart när man ska vrida in vev och kam till noll läge för byte av rem/kamdrev. Tack på förhand Daniel | |
|
flytta över kamdrev och rotorfäste så ska det passa. Du har ett streck ca kl 2 på toppen sett framifrån och motsvarande streck eller punkt på drevet. Likadant därnere. /Per |
|
| tackar tackar =) ska se över detta under morgondagen återkommer med rapport =) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.