AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
940

M5 problem

Hej har en M5 -99 som jag tycker att jag har lite problem med.
I framför allt 5ans + 6ans växel så bluddrar/hackar bilen när man segdrar den från ca 1700-2000 varv, i några sekunder (ca 3-4) sen går den rent.
Har bytat bägge luftmassemätarna så det borde inte vara det.
Tycker att någon annan borde ha/ha haft samma "problem",
Snackade med en meckare ,han sa att det var nog normalt ???
Väldigt tacksam för svar
/Dasse
Fl
406
Flisan
BMW M3 Coupe -93B
Mekaniker, speciellt BMW mekaniker har en förmåga att tycka att fel som uppkommer på BMW bilar är "normalt". Om man retar sig på "felet" och det påverkar accelerationen så är det ett fel enligt mitt tycke. Jag menar bilen var ju knappast sådan när den var ny!

Hade den gått på det sättet när den var ny så hade det ju i många fall inte gått att sälja några bilar. Alla skulle ju tillslut lämna tillbaks dem.

Det ända jag kan komma på är tändspolarna. Då kan den bluddra eller hacka lite, speciellt när man segdrar den.

Är det ingen annan som har någon teori om mitt problem,eller har samma problem???
kilroy
Har du verkligen en M5:a...I din profil står det att du äger en 320 89...??
min bluddrar på låga varav åxå, kan bero på att jag har andra kamaxlar, men samtidigt är väll inte motorn bygg för att segdra allt för mycket på låga varv/höga växlar. alltså får du väll annars växla ner och låta den varava ut istället.

Hade'

" Varför bara ha 1 st, när man kan ha 2 st"

Macc
har bara inte pallat att ändra profilen
ST
2.827
STEPHAN
Alpina B10 BiTurbo -06
BMW M5 -91
BMW M3 -97
Nä. det är klart. Det är rätt jobbigt ;)

M V H
Stephan

-Don´t roll the dice if you can´t pay the price! Länk
hur funkar shortshiften Stephan jämfört med orginal?Har du gjort en jämförelse med ngn annan M5:a?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.