|
|
|
|---|---|
|
Har nu pulat med luftvägar alias rörmokeri för att få till det riktigt bra med CDA Boxen.. börjar bli klar och jag är mycket nöjd..=) kan lägga ut bilder snart om nån vill se.. | |
|
Jag är väldigt intresserad!! Gärna bilder där man ser hur rören är dragna. Det skulle vara kul med en liten ljudfil också :) Jens |
|
|
Japp då fixar jag det... blir nog svårt att fånga en ljudfil då jag tror att det måste höras i verkligheten.. har A/C schnitzer avgas system nu och det gav LJUD jag lovar!!! vilket muller på tomgång och härligt vrål på högvarv =) |
|
|
Förresten så har jag byggt ett CSL luft intag =) matar luft från ena kanalen för kylning av bromsarna.. jaja jag återkommer med bilder =) |
|
|
Det där med luftintaget lät intressant. Du tar alltså ingen luft från mitten av frontspoilern? Finns det ingen risk för att bromsarna får för lite kylning? Fast du kanske prioriterar accelererationer framför inbromsningar? :) Jens |
|
|
Jag tror inte att jag kör bilen så pass hårt att dom riktigt behövs.. det är väl om man skall köra på bana och dyligt som dom lär behövas.. jag kör inte skiten ur min M3a... jag tor att det är viktigare att låta motorn kylas från det nedre mitt luft intaget.. |
|
|
Visst är det viktigt att motorn får sin kylning! Anledningen till att jag frågade är många som monterar sportluftfilter tar luften just därifrån. Din lösning är ganska ovanlig, så vitt jag vet, men fungerar säkert väldigt bra! Ser fram emot bilderna! Jens |
|
|
Jo den lösningen är säkert ovanlig hoppas jag =) Fördelarna tycker jag är att man inte skymtar trattar och dyligt bakom nät grillen, att man inte fölorar kylning till motorn.. förvisso förlorar man kylning till bromsarna men som sagt jag tror inte det spelar någon roll om man inte bus kör som fan eller kör på bana.. plus att det blir en ganska kort och "rak" dragning av luftslangen.. har du själv funderingar att köpa cda eller bara att dra luft upp till sport filter eller?? =) |
|
|
Jag hade planer på CDA-box tidigare och funderade mycket på hur man bäst skulle dra luftslangen. Nu är bilen faktiskt ute till försäljning så det blir tyvärr ingen CDA, denna gången i a f... Jens |
|
|
Originalluftboxwn matas ju med luft ifrån samma kanal som matar luft till bromsarna. Går ju ner ett rör i ovansidan på kanalen.. Plus att originalboxen matas ifrån grillen.... Bmw Har nog tänkt lite på det där med luftflöde också skulle jag tro=) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.