AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
697

Hur petig får man va?

Ei
656
Eivind
E46 316 M-sport touring 2005
Vore kul å höra lite hur ni resonerar när man köper begagnade bilar. Är ni helt innsnörad av en modell, färg, automat vs manuell mm??. Förutsatt att skicket är bra i lack och motor.

För min del tror jag bara min framtidiga bil finns i mitt huvud..

"Bilar jag ägt/äger: 325 + 325 - max laglig hastighet = 540. vill ha!"

Mvh Eivind
Känner igen problemet.
Man ser "sin" bil framför sig med den och den utrustningen och sätter höga krav på vad den SKA innehålla.
Efter något års letande inser man att den bilen inte finns till utsatt budget och då är man tvungen att sänka "kraven".

Min sida: Länk
Touringklubben: Länk
ju
282
jugga
520d 2017
330xd touring m-sport -20
Mustang GT -18
Det viktigaste för mig är bilen känns rätt, bra skick och seriös person som säljer. Sen om det det sittter elhissar i baksätet osv har endast marginell betydelse.
Håller nog med Jugga.

Först bör man ju välja vilka modeller man är intresserade av, i mitt fall: E32 735, E34 24v 6-cyl samt E36 6-cyl.

Rätt skick, rätt dokumentation och givetvis rätt pris avgör! Färg och utrustning kommer i andra hand, även om jag helst inte vill ha en röd bil. Automatlåda har jag bestämt mig för att jag kan tänka mig om det är en stor bil med stor motor.

Mvh,
Kalle
_____
Länk
Ei
656
Eivind
E46 316 M-sport touring 2005
Rätt skick och rätt dokumentation är det viktigaste. Helt klart!
Men den nästa bilen får inte vara annat änn blå. Allt annat går bort. Man kan ju alltids lackera, men det känns lite onödigt. Avusblå eller biaritzblå ska det va :)
Men, rätt skick och rätt dokumentation hjälper inte om det fattas skinn, multiratt, fel färg mm. Vill att alt skal vara perfekt, men det är inte alltid lika lätt.

"Bilar jag ägt/äger: 325 + 325 - max laglig hastighet = 540. vill ha!"

Mvh Eivind
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.