|
Sida 3 av 3
|
|
|---|---|
|
George: Har det varit värt alla dessa pengar? Hej Fast`n Loud Turbo Proud. |
|
stefannorr |
Perran_>Tycker du ska gå in o läsa även på audis forum,10% så stort som de här o mycke mycke fel där med,me rost,bärarmar m.m |
| Dé kostar att ligga på topp | |
|
_Schumi_ ! jag är åxå intresserad av var du har servat din bil då jag själv fick en faktura enligt följande. insp 1 1st 2046,00 oljefiter 1st 75,00 olja castrol s 6,5l 125,00 =812,5 ????!!! tändstift 6st 60,80st mikrofilter 1st 192,00 miljöavgift 30,00 förbrukningsmaterial 1st 82,00 netto 3602,30 fakureringsavg.25,00 moms 25% 906,83 öresavrundning -0,13 SUMMA 4534,00 så den blev ju en aningens dyrare |
|
|
j.o Inget konstigt pris på olja du fick. Om du såg mitt tidigare inlägg så köpte jag olja till min för 1544:-. Jag gör service själv då jag inte litar på verkstäder att de gör jobbet ordentligt samt att jag även sparar pengar. MVH /Jonas Nybliven 540i E39 ägare, med stora utgifter... |
|
|
Stefannorr: Jag ställde en enkel fråga till George, och dessutom räknade George upp ett antal fler saker än rost och bärarmar. Vad jag har sett rostar Audi mindre här uppe än BMW, synlig rost dvs. Hej Fast`n Loud Turbo Proud. |
|
stefannorr |
Perran> Ja de finns åtskilligt mer o läsa än om rost o bärarmar på audis forum. Angående de han räknade upp så anser jag att mycket av fel som ansågs som vanliga!! ej är de på e-39. Länk Finns som sagt märken som krånglar mindre än BMW,men knappast Volvo,audi,mercedes,saab,de ska vara japanare men då är delarna dyrare också,och som sagt de ja haft "fel" på min har varit slitdelar,men då har också bilarna vait fullservade och välskötta. Rishögar(eller uppsnyggade på ytan) som köps till skumma priser med skum historik o dokumentation är ett annat fall. |
stefannorr |
Några urklipp samm för mig, fästet i listen har rostat sönder... försökte limma fast den igen men det blev väl sådär.. har inte sett så mkt rost ännu som tur är...A3turbo-00 Jag har haft rost på båda mina dörrar längst ner det blev bubblor. men ioch med att det inte gällde garanti på just dom ställerna var det kört. Dock så hittade killen som sökte av bilen galv släpp på andra ställen på dörren vilket gjorde att hela dörrarna blev omlackerade o lagade =) a3T-00 Jag lämmnade in min audi 1 mån efter att rostskyddsgarantin hade gått ut men fick 2 nya framskärmar utbytt . rosten hade börjat i hjulhusen (skärmkanterna) så det blev lacksläpp ut på skärmarna. m.m m.m från audis forum........så någon BMW sjuka är de inte. |
|
Ja Audi kan säkert rosta också, men som sagt anser jag att dom rostar i många fall mindre än BMW. Jag känner en del som har/har haft Audi och jag mfl har erfarenhet av rost på BMW. Hej Fast`n Loud Turbo Proud. |
|
|
Får mig direkt att tänka på ordspråket "Gräset är alltid grönare på andra sidan". ALLA bilar rostar! Några mer, några mindre. Bilar efter -96 rostar mer än de tidigare. Detta pga av att det då blev lag på vattenbaserad lack på bilarna (enligt en billackerare). BMW och Audi hör till de bilar som rostar mindre och tex Ford (och även Mercedes verkar det som nuförtiden) hör till de som rostar mer. Avvikelser förekommer... har sett rostfria Fordar och upprostade Audi (ingen BMW dock... ännu...). ---- Magnus M, Ordf BMWcs NORD 4047 ---- |
|
|
Fel blir det på alla bilar, har en bekant som var måttligt road över sin rätt nya Audi och sa att han haft den inlämnad 1-2 gånger mellan varje service för reparationer. Men varför lämna in sin BMW till BMW om bilen ändå har några år på nacken och inte omfattas av några garantier (omfattas den av garantier så är det ju BMWs problem). Kan man inte/ vill inte själv meka så brukar det finnas kompisar eller andra "mekare" som gör jobbet till étt överkomligt pris. Byta fläktmotstånd går ju på 5min (matrial 700-800), termostat + hus och v-pump bytte jag nyligen i förebyggande syfte (inget avancerat), kostnad 800-900:- med nytt kylarvatten. Hjullager (fram) kostar i matrial runt 1000:- i värsta fall och är också lätt att byta. Sen är det ju inget roligt om man drabbas av rost, men mkt av det som tas på div. fellistor kostar ju egentligen inte så mkt att fixa. Vem tackar en för att en aktoriserad Bmw verktstad har "pillat" på bilen när det är dags att sälja? Ingen! Alltså om bilen har några år på nacken, som min t.ex en -97:a. Skriv ner vad som gjorts, spara inköpskvitto på delar och låt nån göra jobbet ( som inte tar 1000:-/tim som BMW) och njut av bilen. Men alla behöver inte tycka som jag gör, eller hur ? /Johan |
|
|
Javisst jag brukar göra samma sak om jag inte klarar att skruva nåt själv. Ber nån duktig kompis att hjälpa till så det blir billigare... Hej Fast`n Loud Turbo Proud. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.