|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Jag är riktigt less på min bil endast på grund av ATT det inte GÅRRRR att sätta in en vanlig stereo i den. BMW ============== SKITTTT | |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Det gör det visst det. har sett en montage med täckplåt på en 528, inte jättesnyggt som original men funktionellt ///MVH Hasso Länk |
|
Hasso, tror LO528 bara har vaknat på fel sida: Länk __________________________ Hellre nyskick än nyskit! |
|
|
Gemig en anledning att behålla bilen!!!!! Hur f*n har de löst det där med ljudet, Det finns två kablar båda är minus. Det finns inga kablar som är motsvarande plus. Skit samma att det bli fult jag vill bara få bort orginalen och sätta dit men gamla ENkla och mycket trevliga cd spelare. |
|
|
Tog bort org stereon i M3:an och satte dit en enkel cd...stereon lös och fungerade men det kom inget ljud...kollade säkringarna och visst hade en gått av någon underlig anledning,bytte denna och sedan funkade det fint. I.P.S.C Skaraborg |
|
|
Du menar att det beror på säkringar eller! Det finns inga kablar för ljud. Är det ingen som vet vilka färger eller var de finns. Kan det vara så att de har dragit en lågnivå direkt till steget och sedan därifrån dragit kablar till högtalarna! Någon borde kunna detta, jag menar nästan alla har varit och pillat på sin stereo. |
|
|
LO528! Dra helt nya kablar, blir bättre, känns kanske säkrare och detta utan att tjafsa med originalkablarna...var de nu sitter? Är du inte imponerad av original stereon? |
|
|
lo528 du kanke har förstärkaren i skuffen? tänkt på de? så hade jag på min förra m3,a å så har jag nu med pga att sterion inte har nå förstärkare så allt är kopplat på slutstegen! Grymt ljud! Min bil Länk |
|
|
Läs här: Länk och här: Länk Beroende på vilket ljudsystem du har. LO528: Vad är det du vill ha gjort? Byta enhet till en eftermarknads? Det finns ju adaptrar för det. Byta från Reverse till Business? Inte heller så svårt. BMW använder inte lågnivå utan högnivå. Schnelle fart, Härliche fart. Länk |
|
|
Jag vill sätta in en Vanlig stereo istället för orginalet. Jag har DSP, RDS på min bil. Så det finns inga kablar till högtalare där framme? |
|
ormen |
du bara gnäller o gnäller, sälj skiten då köp dig en Skoda eller nåt.. Våga vägra bilverkstaden!!! G.D.S!!! |
|
Nu har jag fått nog, jag ska behålla den och jag ska lägga min hemanläggning i den. Den rockar fett. Jag har monterat ihop bandar j*vln och skiter idetta nu. el schemat i bmwtips.com står ju för en e39 med dsp konstigt att den inte stämmer då. |
|
|
LO528: Om det "inte går" å montera själv, kan du väl åka till en bilstereo-handlare å få dom å göra det. Kan väl inte kosta för många hundralappar "Bilar jag ägt/äger: 325 + 325 - max laglig hastighet = 540. vill ha!" Mvh Eivind |
|
|
Nu hänger inte jag med i vad du menar. Det är väl inte lät att montera en stereo då du inte har högtalarkablarna att ansluta. Jag tror inte att en bilstereohandlare klarar av det heller! Jag ringde bmw och de fick världen fråge tecken när jag sa att det inte finns några kablar att ansluta, de viste ingenting. Jag ska nog köpa en växlare.! |
|
Sixten |
det finns en monteringssats att köpa på BMW som gör att du kan montera vilken stereo som helst, hjälpte min svåger för ett tag sen att fixa detta. Varför vispa i lådan för hand när bilen gör det ännu bättre??? |
| EN tycks inte fatta nått | |
|
Är det detta du pratar om? Länk För du hade väl inga planer på att själv klippa i bilens orginalkabelstamm? Schnelle fart, Härliche fart. Länk |
|
|
Den där har jag! Det ska finnas 8 kablar/4 högtalare á plus/minus eller hur? Det finns inga högtalar kablar i den där kontakten som sitter i bilen som man sedan pular in den där ISO som du har en så fin bild på. Stereo går igång, den spelar alla track men det kommer ingen ljud pga att det inte sitter ljud kabel där. |
|
|
LO528 Du va ingen stor problemlösare Kablarna till högtalarna måste ju gå någonstans (Hitta stället) Där kan du skarva vidare kablarn till din nya CD |
|
|
Men köp dig då ett slutsteg och använd lågnivån från din nya stereo så ska det väl lösa sig?? Så slipper du leta kablar och får ännu mer effekt till dina högtalare. Schnelle fart, Härliche fart. Länk |
|
|
Nu får ni ge er! Jag är inte den bästa mekaren men vad f*n vem som helst kan testa sig fram till vilka kablar som är till högtalarna. 1. Jag fixade ström till min enkla cd spelare. 2. Jag mäte alla kablar som inte var strömförande. 3. skarvade en av högtalarkablarna från stereon + och -. 4. Testade in de på alla kablar. 5. Fick inget ljud. kom fram till att det måste vara så att bandaren skickar låg eller högnivå i form av stereo, alltså två plus och en minus eller hur? dessa kablar bör gå in i steget. Men på min stereo så kan man stänga av steget. FRÅGA???? hur går då ljudet vidare. Jag sätter in ett band och lyssnar, altt är frid och fröjd. sätter på steget, stänger av den, ljud kommer fortfarande. Tittade där bak, hittade två uppsättningar av kablar som jag misstänker vara högtalar kablar som går in i steget. Herr gaspedal: Jag fattar inte ett dugg vad du menar, jag har redan ett steg i min bil, jag vill inte dra nya kablar från högtalarna, ni kan tänka er hur det kommer att sluta om man river ur allting. TID TID. Tidigare så frågade jag om jag kunnde bygga en line in på något sätt, det är just en sådan bandaren använder. Fick inget bra svar. Ensak till, det sitter ju en förstärkare i bandaren som skickar vidare ljud till högtalarna, och vart fan går de igenom för kablar. En växlare kostar nära 4000 kr., okej det är nog rimligt, men jag vill inte dra en växlar kabel bak till bilen. Har av egen erfarenhet förstört massa plast deatljer och som känt så innehåller inte BMW den bästa plasten. Att köpa en Enkel CD vore perfekt, men skroten vill ha 3500 kr för en begagnad och BMW vill ha 5000 kr. Alla måste hålla med om att för 2000 kr kan man få tag i en "vanlig" cd spelare som knäcker BMW cd spelare med hästlängder. Man måste se allting i en helhet. Om man kopplar bort MID display så är det nästan omöjligt att dra igång steget(orginal) , då borde det finnas en uppsättning med högtalar kablar tycker jag. BMW == idoti. Vad f*n har de inte dragit en j*vla växlar kabel för när de har monterat, DSP, slutsteg och en buisness paket. Jag fattar inte hur de tänkar de där tyskarna. Åter igen, den där 540:in som har DSP och lämnat ett schema över kontakten har exakt samma ljudpaket som jag och schemat stämmer inte, inte ens ljordkabeln. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.