|
|
|
|---|---|
|
Heisann.. Kan noen fortelle meg hvor mange kilo man kan slepa campingvogn i sverige med B-klass førerkort? -Bmw, Welcome to the control- | |
|
Det er helt avhengig av hvordan bil du har (vekten)... Mvh Elvis |
|
|
Finns en god del inlegg om det her på forumet, sök inlägg så finner du nok noe av interesse... Mvh Elvis |
|
|
Så det kommer av bilens vekt.. okei... så det er ikke fast., jeg som har 520i E39 kor mye får eg slepe i sverige me B klass? takk før hjelpen -Bmw, Welcome to the control- |
|
|
Om det gäller din 520 så är det om man kollar en likadan svenskregistrerad dessa vikter de hamnar på men det lär väl vara samma i Norge En Sedan Max släpvagnsvikt: 1900 Max släpvagnsvikt B-behörighet: 1560 Max lastvikt: 330 Och på en Touring Max släpvagnsvikt: 1600 Max släpvagnsvikt B-behörighet: 1350 Max lastvikt: 520 |
|
|
Det jeg også trudde. hørte bare rykter att va noe ny Eu regel som sa att det va kun lov å slepe 750 kg me klass B. Selv om du har en 520 heller no Men da e jo det bare tøv. -Bmw, Welcome to the control- |
|
|
Men koffer kan sedan slepe mer enn touring? skrive feil? -Bmw, Welcome to the control- |
|
|
Hur tung släpvagn får jag dra då jag endast har B-kort? Du får alltid dra en släpvagn vars totalvikt är högst 750 kg. Om släpvagnens totalvikt är över 750 kg, ska följande två villkor vara uppfyllda: släpvagnens totalvikt får inte vara högre än bilens tjänstevikt släpvagnens och bilens sammanlagda totalvikt får inte vara högre än 3 500 kg. Här kan du läsa på frågor och svar Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.