AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
1.247

Värde på M-Roadster

JoProPro-medlem
2.290
Johan (AutoPower)
2013 BMW 116i M-Sport
2008 BMW 135i M-Sport
2007 BMW 335i cabriolet
Hej!

som rubriken säger; vad är ett realistiskt värde på en Z3 M-Roadster 7/97? Silver/svart skinn, AC, stolvärme, larm, telefon, CD-vxl, soundsystem, svart cab, 9200 mil. Utbytesmotor vid 7' mil. Vad tror panelen? Det finns ju ett flertal till salu, så jag vet inte om de är så heta nu när Z4:an har kommit?

Jag vill alltså veta vad man får för den vid privatförsäljning, jag behöver inte bli av med den på en gång men vill inte bli stående med den heller.

Mvh Johan
Bj
4.789
BjörnB
Ferrari F430 -09
BMWSC #367
Lyfter denna tråd för att jag själv vil veta ungefär samma sak.

En gissning från mig: Strax under 200´ kanske?

Hur är det blir de som annonseras sålda? Kanske är det som Johan är inne på, de flesta kanske hellre vill ha Z4 istället?
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Frågan är dom man konkurerar med samma köpare? Tänker man köpa en Z3 M roadster så har man kanske en budget på 250.000. Det är trots allt nästan 100.000 till för en välutrustad z4 3.0 i sverige (något mindre skillnad i tyskland). Hur heta bilarna är nog svårt att svara på. De som tänkt köpa cab/roadster till sommaren kanske redan gjort det?

Men lägger man sig under 200.000 bör den inte vara svårsåld. Kanske annonsera för runt 210-215.000?
Lyfter tråden, igen...

Nu finns ju ytterliggare en aspekt, nämligen den att (den egentliga) säsongen börjar närma sig sitt slut.

Går själv i sälja-tankar, men vill ju inte egentligen...

Hmm...

Men vad tror ni, går det över 200´?

Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Vad är det för specs på bilen? årsmodell, mil, utrustning?
Har nästan fått känslan av att sånt inte är av betydelse för priset, så därför hoppade jag över det...
Men den har "allt".

AC, elcab, stora ljudpaketet, chromelinepaktetet, mm...

Det är en -98:a med 8800 mil, nyservad, med nya bakdäck, och väldigt fräscha framdäck, på originalfälgarna.

Allt är helt, riktigt, fungerande och fräscht.

Naturligvtis finns även servicebok, och ett 500 mil gammalt M-test.
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Hydrolift: Spelar ganska stor roll, tex så har ju -01orna S54 motorn, antispin osv.

Nu när vi börjar närma oss 'offseason' så tror jag det blir tufft att få ut 200k för en -98. Speciellt eftersom det finns endel bilar i omlopp. Problemet är snarare att hitta en köpare så här års än priset. Prisspannet skulle därför kunna vara mellan 180->210.000 beroende på hur desperat man vill bli av med bilen.
Visa användare
847
pgr69
Z3 M Roadster -98
Audi A3 e-tron -15
Ford Focus 1.6 TDI -12
VW ID3 Max 1st
Kubota K008-3 0.7D -03
Kubota K7100 0.7D -88
Man måste tyvärr ha i åtanke på att säsongen har inte varit bra med mycket regn och dåligt väder särskilt i södra sverige, detta har ju bidragit till att måånga ledsnat och vill sälja, vissa till "vilket pris som helst" bara för att bli av med cabben, detta problem har även andra cabmodell ägare.

Har man deg och är lite kall så finns fyndchanser nu och särskilt i höst då säsongen är slut,
Vad jag sett så är det köptider fram till strax efter nyår på cabbar och sedan får folk vårkänslor i februari redan.
Då kan man ju lägga på 20-30k direkt...

Själv sitter man och undrar vad man skall ha för vinterprojekt på bilen, trevligare avgassystem, något snyggt och diskret kjolpaket osv osv... :-)

Lycka till med bilförsäljningen/köpen och hörni... kom på träffarna, själv är man nyss hemkommen från Rosersbergsträffen :-)

Mvh
PG
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.