|
|
|
|---|---|
|
På min m535 så har jag kört me breda 17" fälgar och det har vibrerat både vid bromsning o annars... mest runt 70-80 o sen vid 120-130. Har inte trott att jag behövt ringar eftersom det skakat med orginal trx också... men nu har jag bytt bromsar och bussningar i framvagnen. Och satt på ett par 15" fälgar. Och vibrationerna är helt puts väck och den spårar inte alls längre heller. Ser sunkigt ut men är underbart skönt o köra på. Nu till frågan. Hur lätt ska fälgen gå på navet? Det är superlätt att trycka dit 17"arna som vibrerar men 15"arna jag nu kör på fick man tvinga på nästan... Kan det vara så lätt att det saknas ringar i 17"arna? ska plocka av o mäta hålen men vill ha lite mer kött på benen först. | |
|
Hade samma problem med plåtfälgar , som jag fick med min bil . hade fått e39 fälgar till min gamla skorv e34!! peo |
|
| Är det fälgar till en E39 så måste det ligga centreringsringar mellan fälg och nav annars blir det "dåliga vibbar". Rör sig om en ring som bara är några tiondelar tjock, men det räcker. Finns att köpa hos de flesta däckhandlare. | |
|
Jag hade samma problem, men nya centreringsringar a´59:-st och att var helt ok! Ös på! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.