AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
799

öppet sportluftfilter

32
5
325 coupe
BMW 325i Coupé -93/94
hej, funderar lite på att sätta i ett öppet sportluftfilter i min 325i coupé -93.
Är det krångligt att bygga om? behövs det några speciella adetrar för att få det o passa?

Vilket märke ska man ha för att inte tappa effekt? vilket fungerar bäst??

Tack på förhand

Visa användare
661
nikke25
BMW 540/6 Touring -96

BMW 523 IM -00
Hej !!

Original är bäst om du inte bygger en stor plåtlåda runt filtret som håller tätt mot värme och endast får i sig kalluft....

Det är inte så krångligt att bygga om det men det är inte värt det om man tror att det ska ge effekt , ljudet är en helt annan sak , gjorde detta själv på min bmw 325 e30 och den gick kasst när den blev varm till slut så tröttnade jag och satte dit original, den gick bra mycket bättre då .........

Ett sport/koniskt filter släpper däremot igenom mer skit in till motorn+ att det bara ger optimalt med effekt på en hårt trimmad motor som absolut behöver mer luft...

Mvh Niklas
Visa användare
74
Wild Eagle
328i Limo -96
Jag har satt ditt en sån på min 328 i och jag har inte märkt någon skilnad effekt mäsigt men den låter mycket häftigare vid höga varv...... På min e36:a behövdes inget någon extra rör för att den passade på orginal...
Jag antar att det är samma på din 325:a. En 74 mm luftfilter passade in bra men jag fick tvinga ditt den o det var inte svårt eftersom den vat töjbar men orginalröret var på 80mm på min bil .

"BMW Rock´s"
32
5
325 coupe
BMW 325i Coupé -93/94
Wild eagle: tog du bort "lådan" som originalfiltret satt i då eller?

Xi
27
Xio
328 Cab M-utr 96a
Hej!

En fråga om Orginal lådan. Det sitter två slangar till en liten grej på lådan och det är inte luftmasse mätare den sitter på röret till motorn.. Vad är det för nått och vad är det bra för??

Hadde lite funderingar om det är till Kallstarter på vintern eller nått sånt.

Mvh Anders
Visa användare
74
Wild Eagle
328i Limo -96
ja jag tog bort den och låter sportluftfiltret hänga där och göra det den ska....

Tips : Spara orginallådan ifall du inte skulle gilla det......

"BMW Rock´s"
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.