|
Sida 7 av 7
|
|
|---|---|
|
Tyvärr har jag alltid hunnit upp bilar och tvingats bromsa in, så toppfarten på nuvarande bil har ännu inte uppnåtts. Men någon gång i sommar ska det väl testas. Som skrivits tidigare i denna tråd är det nog få som kör längre sträckor i sådan hastighet. Buller, stötighet och andra besvär för att inte tala om en gigantisk bensinförbrukning gör sig påminda efter 200. Jag brukar testa mina bilar en gång, men förutom vid något enstaka tillfälle i Tyskland handlar det inte ens om minuter innan hastigheten sänks igen. Kring 160 känns som en trevlig marschfart på Autobahn (förutom de gånger då den är helt tom), lägre i Sverige eftersom det skulle kännas hänsynslöst att köra om andra i för hög hastighet och så tycker jag om mitt körkort förståss, så här räcker det med momstillägg vid begränsad trafik, god sikt och bra väglag. Mvh Mikael |
|
|
På frågan "I hur många sekunder håller ni topphastigheten då????? ...eller mintuer.... " svarar jag, 30 minuter är nog det längsta jag kört flat out. /Fredrik Min Z3. Länk |
|
| jonasjonas: Sportläget ändrar varken effekt eller fartspärr. | |
|
tsaros, Jag vet, men med SPORT i har jag haft 280 km/h då spärren gått i istället för 270 km/h utan SPORT. Kanske beror på något annat då det var vid olika tillfällen. |
|
|
Varvstoppet på högsta växeln nånnstans vid 250 vet ej exakt. FLAYEN |
|
jimmy/bmw |
Har haft 242kmh med 323an å den var nog allt de :) Sen diffar ju mätarn lite å. Har prova 230 mätarn, 220 gps. |
| 243Km/h med GPS i somras. Det fanns inget kvar att ge :| | |
| ca 250 km/h mätarfart i min förra 330 cab -> Länk | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.