|
Sida 5 av 7
|
|
|---|---|
|
körde min 320 -94a 220 km/h tikade på varvstoppet! 523 -96a 230 km/h hann inte nå stoppet! Har för övrigt åkt en M5-a -93 i ca 270 km/h och en 850 t5 och en S4 med 280 km/h på mätaren! Men Audi är iofs.kända för sina glädje mätare! |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Nej inte på 528, max 200. (3400rpm) dvs "högre tomgång" Har nog 260 som toppnotering, men en trimmad Firebirdcab -68 400 sixpack. Men med den badbaljan så var riksvägen som en kostig:)) (ungdomsynder) Trots att man förmodligen har den bil som har bäst väghållning av de jag ägt så har alltid respekten för höga farter och vad som kan hända om man får punka tex sagt ifrån numera. ///MVH Hasso Länk |
|
mätar fart på min 320 coupe 93 225 får säkert dra bort lite men en merca 300e gav upp(kan ju ha berott på att vägen inte var riktigt rak mercor brukar ju försvinna i back spegeln då:D) |
|
|
Strax under 240km/h på mätaren med min 523. Tror att jag hade kunnat klämma ut nån ynka liten km/h till men förnuftet började göra sig påmint. Med 5% felvisning stämmer det bra med BMW:s uppgifter på 228km/h. /Micke |
|
| Något "off topic" men jag kan inte annat än imponeras av en Porsche 944 (4 cyl/2,5) med orginal 163 hk som min kusin hade under ett antal år. Det var de åren man var idioter på vägen & den här bilen toppades ofta. Inte sällan tog den 260 i mätarfart, nästan jämt 250 & aldrig nå´nsin under 245. Han hade den så länge och toppade den så ofta att vi till och med började märka att den var långsammare (245) efter service med olje & stiftbyte! Det jag menar är att så få hk ändå kunde skjuta på så snabbt. Bilen var ju dock ej så snabb för övrigt - kanske är ett lågt CV-värde den stora orsaken. | |
|
Det var bra för en såpass liten motor. Hej Fast`n Loud Turbo Proud. |
|
|
Nej inte toppat. Men 240 i mätarfart. Kommer mer vid tillfälle... (har ej getts de 2 åren jag haft bilen) bilar innan däremot har toppats: Golf I -76: 160 km/t Opel Ascona B 1,9S -80: 180 km/t Opel Ascona B 1,6 -78: 160 km/t Opel Ascona A 1,6 -74: 150 km/t Toyota Celica -83: 180km/t M POWER- När du älskar att KÖRA!!! Min M3:a: Länk |
|
| Min gör troligtvis 240 och är spärrad där.. :( men mätaren visar 242 ungefär.. | |
| På frågan.. "får man fråga igen i HUR MÅNGA SEKUNDER ni håller er topphastighet?" kan jag svara att det var en hel del sekunder.. jag ville inte att en Audi TTq skulle komma först från Husqvarna till Boxholm.. :) | |
|
290 har jag varit uppe i. Nej, det var inte i cabben! :) Men en gång får räcka, numera blir det inga "experiment". Har inte provat vad bmw:n går för gällande topphastighet. |
|
|
Ca 290-295km/h i en Porsche. Hade den varvat 6450v/min skulle det ha blivit ca 300 äkta km/h. Hej Fast`n Loud Turbo Proud. |
|
|
Rätt likt denna tråd nu: Länk ---- Magnus M, Ordf BMWcs NORD 4047 ---- |
|
|
Deja vú.. Hej Fast`n Loud Turbo Proud. |
|
|
E39's 523i 221 km/h inte topfart 528iA 231 km/h det var toppen 540iA 247 km/h varv stop, mätaren 260 |
|
|
Har inte heller toppat min bil, men gått förbi 200 iaf. Håller även med jojje81, det är acet som är mest roligt |
|
| min slog av vid ca:260 enligt mätaren.... | |
kilroy |
Intressant med alla som som med lätthet kör i 250-270 km/h...intressant därför att det är ytterst sällan man ser er i verkligheten...Oavsett vilken bil det handlar om är det få som kör fortare än 150-160. Jag tror inte skaran "fortkörare" är så stor som det verkar här...många med potenta bilar vågar inte köra så fort med tanke på körkortet + att ovanan vid höga hastigheter ökar riskfaktorn. Att köra fort handlar mycket om vana...när man precis hade fått körkort tyckte man att 110 gick rätt fort om man körde själv. Med vana menar jag att det krävs träning för att framföra en bil i 270km/h. Många tror att en ökad hastighet bara innebär att bilen går fortare...det gör den i och för sig...men det innebär också att vägbulor och ojämnheter i vägbanan närmar sig j-t fort, det blir följdaktligen svårare för en ovan förare att hålla bilen på rätt köl. Fysiologiskt förändras synfältet så att du vid 270 km/h bara ser framåt i en mycket smal synvinkel. Detta upplevs som skrämmande av ovana förare vilket oftast får dom att slå av på takten. Det är lätt att vara kaxig i 110...ytterst få är kaxiga i 250...Många gillar att äga en bil som utan fartspärr gör 280+ (M5:an)...ytterst få vågar prova... |
|
toppar 250km |
|
| 209 km/h med lätt nedförsbacke, inte världens roligaste upplevelse på dålig norrländsk väg. | |
|
Jag körde enligt mätaren 222 km/h på gamla bilen. Nya har jag bara haft vintertid och varit uppe i 170 km/h som mest. Man vill ha läge att toppa.. Ensam på motorväg.. På Autobahn i somras körde jag bara 150 km/h. Det kändes inte säkert att köra mer. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.