|
Sida 4 av 7
|
|
|---|---|
|
Då räcker jag upp handen.... Jag har inte toppat min 530 eller min andra dubbelturbo heller.... Det brukar alltid komma någon bil i vägen när man närmar sig 300 strecket. |
|
|
225 km/h på mätaren på autobahn tungt lastad. Fanns aningen mer att ge kanske om man hade pressat. Men vägen tog slut och jag ville inte mer. Men nu tror jag gammelbilen får nöja sig med max 200 km/h i fortsättningen. Börjar bli gammal. |
|
|
När ja hade min 325 i cupe -93a gick den på varvstoppen på 247kmh! då vart ja skraj=) hehe M.E |
|
|
247 km/h med en 10 år gammal 325:a!!!?? Själv försökte jag toppa min m-roadster men kom knappt upp i 240km/h med den, kanske hade klarat 250 sträcket om jag hade haft ytterligare någon mil att pressa den i... 2,8:an vet jag inte riktigt men den torde ligga någonstans strx under 230 tror jag. Men enligt alla andras mätare här verkar det som det varit klister i mina motorer.. |
|
|
Ja 247 mätarfart. Enligt modellguiden ska 325 E36 toppa strax över 230. Hej Fast`n Loud Turbo Proud. |
|
|
båttnat mätaren på min 328i och lite till corvetten gjorde 280 mätarfart 528in gjorde 259 mätarfart min nuvarande 540i är spärrad men gjorde ca 255 mätarfart |
|
mr_xc99 |
får man fråga igen i HUR MÅNGA SEKUNDER ni håller er topphastighet? |
|
Tja jag kryssar då inte i maxhastighet, det blir snarare på någon välkänd vägsträcka som man råkar köra någon gång vid optimala förhållanden som man dum i huvudet som man är (ja, beteendet är idiotiskt som fan) får för sig att ta sig upp till toppfarten. Väl uppe sitter jag och har skitkul samtidigt som jag känner mig som en idiot, och den totala sträckan i toppfart blir därför aldrig mer än max någon kilometer (1-2). Sen är man ju totalt fartblind så det kanske blir en bit till (3-4km) i, säg, 170-180 eller så, innan jag halkar ner under "körkortsgränsen" igen, eller strax över (max 150 alltså). Tokräjjsandet händer sällan, men det är väl ingen ursäkt egentligen .. jag är inte stolt över att det sker överhuvudtaget, men givet rätt förutsättningar vad gäller väglag, sikt, mängden trafik osv (man vill lyckas lura i sig att det är hyggligt riskfritt) så är det ju så jävla kul :). --Daniel |
|
| Jo sant! 325an toppa 247!! vet att den inte ska gö det enligt papper! det enda som va gjort åt den va ett luftfilter å ett 2,5 túms system från katten å bakåt! visarn kan ju mäta fel men mätarn stod då på 247!! =) heeh tycker också det va sjukt=) haha | |
|
Mange-9: Ja 247km/h MÄTARFART! En hastighetsmätare mäter INTE korrekt vid sådana höga hastigheter. Du låg väl i cirka 230km/h VERKLIG fart. Hajar du nu? Hej Fast`n Loud Turbo Proud. |
|
| Mäteren ut på min mb600 och det känndes inte speciell dramatiskt,fn så den matar på i 180+. | |
|
300 + och då var den inte ut varvad, om jag hittar en längre sträcka med rätt lut.,så vet man aldrig var den slutar. Hade' " Varför bara ha 1 st, när man kan ha 2 st" Macc |
|
|
Jag har faktiskt inte testat toppfarten på 325:an, men den ska väl göra 235 eller nåt enligt BMW.... Gamla trogna 518 gör i alla fall 170 mätarfart, har inte velat pressa den nån längre stund. Min allra första bil, VW1600TL -66, med 54 trötta original-boxerhästar, gjorde 140 på mätaren i sina bästa stunder. Det kändes tusan så mycket mer spännande än 200+ med en modern BMW..... /// Gunnar E. |
|
| Bubblan (1303s -73:a) som sambon hade för 10 år sedan trimmade jag motorn på. Den gjorde mätaren ut och lite till. *L* Synd att man inte hade körkort då så att man fick prova själv. | |
| 230 km/h i BMW 523i Touring, kanske skulle kunnat ta nån kilometer till om jag pressat lite mer. | |
| Tar stopp vid 250 funderar på att ta bort spärren, men det är ju trots allt en cabbe. och det blåser rätt friskt i 250. | |
|
Hejsan! Min bil går en bit över 260 då mätaren tar slut där så vet ja inte hur fort kanske typ 290 eller nå sånt man får ju uppskatta,men en GPS hade väl inte satt ivägen för att kolla hur snabb den är,hade schaufför på den en gång å det var riktigt kul för det va race mot en civilbil som schauffören inte visste om men ja sa ge fullt få se vad han har under huven =) jodå han hade inget att sätta emot med sin 850 Turbo han kunde inte en klocka farten för vi axade ifrån honom,nå ja det kom ett hinder längre fram så då blixtrade till i backspegeln så min chaffis fick minnsan cykla 6månader så va det med den roliga historien om toppfarten på min 540iA-94 | importbil | Fullgas spar tid =) |
|
|
290?? En E39 540 har iallafall en topphastighet på 275 km/h om man tar bort spärren... "If you have to ask, you can't afford it" Mvh Eivind |
|
|
Du kan ju komma å köra den då men som ja sa ska jag kolla den med GPS men ja tror inte den visar så mycket fel. Fullgas spar tid =) |
|
|
Jag har iaf försökt :) Pärlan ska toppa 227 och jag fick upp den i ca 232 på mätaren men det blir väl antagligen lite mindre än 227 i verklig fart men jag vågade inte gasa längre då. Hade nog ungefär 500 rpm kvar att köra på. BMW - När du älskar att köra! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.