|
Sida 3 av 7
|
|
|---|---|
-BeeMWe- |
Min förra bil, M535an gjorde 260 |
-BeeMWe- |
Och min nuvarande 518 toppar 140 :=) |
|
PelleP 330 måste kännas rätt snabbt!? Själv tycker jag numera att hastigheter över 180 känns hisnande fort.Börjar förstå varför gamla gubbar kör så sakta:-) /Anders |
|
|
230... körde om Opel... Opel körde sedan om. ---- Magnus M, Ordf BMWcs NORD 4047 ---- |
|
| nix inte det men 180 har man ju varit uppe i iaf.. kanske inte går så mycket fortare heller.. =) | |
|
japp..ford fiesta 1,4 toppade på fyran 150 km/h ungefär 320:n 220 km/h ungefär |
|
|
Ska toppa 291km/h enl tillv , har ej fått tillfälle o prova.har kommit upp i 270km/h. |
|
|
Anders; Det går fort, väldigt fort när man kör i dom hastigheterna! Bla därför jag inte hade kvar den bilen alt förlänge...mitt kk hade försvunnit allvärdens väg till sist. |
|
V12 LeMans |
har ej testat toppfarten på mina senaste , men autobahn i juli 1988 (på väg till Maranello för första gången :) ) lyckades jag varva ut min 4-växlade 528 -78 = 220km/h Har slagit det sedan dess, vill knappt erkänna , men(-91 eller -92) en Porsche 911 C2 cab tiptronic (uppcabbad :) ) på smal 90-väg (jag gör aldrig om det ) lyckades jag nå 255+ på mätaren , innan passageraren bredvid, tyckte att det räckte , (är preskiberat nu :)) Ursäkta , alla i 300-klubben . |
|
240km/h med 535i 1989 255km/h med 540ia 1993 (+ en massa andra icke BMW som inte ska nämnas här) Enligt (glädje) mätare alltså. |
|
|
240 varje dag på e4:an vad har man annars en bil me såna resurser till. vill jag köra sakta kör jag 245:an /Stefan F |
|
mr_xc99 |
I hur många sekunder håller ni topphastigheten då????? ...eller mintuer.... |
|
190 snabba km/h har 520in dragit. i lätt nedförsbacke :) Nord |
|
| En annan fråga. Hur ofta testar ni den? | |
|
Har varvat ur en 520 E34 12V på 5-an :P Det gick inte särskilt fort, men kul att för första gången höra/känna varvstoppet på högsta växeln på en bil :) Hej Fast`n Loud Turbo Proud. |
|
|
320km/h (200mph) på hoj mätt med relativt noggrann mätutrustning, alltså ingen hastighetsmätare som visar 25km/h för fort. Hojen ökade fortfarande vid tillfället (finns på film). Bil: Audi RS4, 280km/h (mätarfart) Porsche 996TT, 285km/h (mätarfart) |
|
|
Har givetvis maxat ur alla bilar jag ägt minst en gång, men inte ens nya 528'an är kul nära maxfart, får ju ligga och sega i flera kilometer för att krypa upp de sista millimetrarna på mätaren, kilometer som väcker ett dåligt samvete och en krypande oro av ohyggliga proportioner. Nej, över 200 kör jag i princip aldrig, ansvarsfull som jag är ;). --Daniel |
|
|
280km/h mätarfart, chippad m.m. M3 94... 04:30 bred väg med viltstängsel(fanns lite till att ge men fick räcka så) förövrigt sällan över 140 på bra vägar... I.P.S.C Skaraborg |
|
|
Viftar lite med pekpinnen... det var dom som INTE toppade sina bilar som skulle räcka upp handen enligt första posten. /Erik |
|
mr_xc99 |
M-pire hobbywebmaster eller ? :)) |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.