|
|
|
|---|---|
|
Jag har nästan som alla andra E34 glapp torkar länkaget, slut bussningar och speciellt den högra som tar i huven. Har fått nys on en skrotad M5 91 E34 som har glappfritt länkage. Passar denna på min 525I E34 89?? Någon med ETK som har lust att botanisera lite så är jag evigt tacksam. mvh Mackan | |
| Torkarmekanismen till en M5 -91 har ett annat art. nr än till din 525i -89. Dock så vet jag inte vad som skiljer dem, men de är alltså olika på något sett. | |
|
Tack för svaret per_j82. Hur som helst så skruvade jag av torkarlänkaget från M5:an idag. Det enda som hittills skiljer vad jag kan se är att vänstra torkar armen har en annorlunda fastsättning på axeln och att axel har har en annan typ av kona med splines. Torkararmen sitter med insexskruv istället för som vanligt med en mutter. Vi får väl se när det blir dax att sätta allt på plats om det går eller inte. Gav 350 kr på skroten med bägge armarna. Passar det inte så kan man ju alltid försöka att sälja den på börsen. mvh Mackan |
|
|
Vad jag vet så skiljer det genom att den vänstra armen förspänns i fyra steg (beroende på hastighet) via en extra motor och metallpinne genom axeln. Jag har detta länkage på min, satt f.ö. som standard. Om du inte har anslutningen till den extra elmotorn så går det att ställa in förspänningen manuellt, men du får ju inte den hastighetsberoende regleringen. Bör funka ok ändå. Mvh Rasmus |
|
| Ja jusst det, kommer inte ihåg vad utrustningsdetaljen heter, men det fanns att beställa på E34/E32. På E32 var det väl t.om. standard på alla? Men inte på E34, dock std på E34 M5. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.