AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
650

Nybliven ägare till 750iA (E32) med frågor

sk
323
skåne
F07 530d GT -10
1. Var sitter givaren till yttertemperaturmätaren i färddatorns display? Under framstötfångaren? Nu visas ständigt -37oC och hörs en gong-gongsignal från centralinstrumentet.
2. "WRRR" (varvtalsberoende) hörs från transmissionen från 80 och nedåt för att upphöra vis 20.
3. "SKAV" hörs från 120 och uppåt. Verkar som om avgassystemet ligger an mot något annat.
4. "KLONK" hörs från styrningen kring mittläget.
5. "PLING" hörs vid nedtryckning av bromspedalen.
6. "ISSUUSSS" hörs från motorn (ACC-systemtet?) vid lågt varvtal eller tomgång.
7. Hur demonteras/monteras stötfångarna fram och bak?

Tips?

LF
Ras.mus
1. Givaren sitter fram i spoilern under luckan till bogserkroken. Kabeln följer spoiler över till vänster sida(förarsidan) för att där via en kontakt gå vidare upp. Just här glappar det ofta! Kabelbrott ger ofta detta fel alltså.

4. Kontrollera att rattstången är ihopmonterad ordentligt! Har på min fått skruva dit nya bultar där den sitter länkad under panelen. Där sitter en mellanbit i gummi som ska ta vibrationer, denna sitter fast med två bult upp och två bult ner. Dessas muttrar lossnar ibland!

7. Bak har jag för mig att det är skitsimpelt! Tror typ 4 bultar någonstans och sen är den loss. Sök i forumet, det var uppe för max en månad sen...

För resten av frågorna, SÖK i forumet.. Visst, det kan ta tid ibland och man får söka på många olika ordkombinationer men det lönar sig att lära sig söka här...

Lycka till!
sk
323
skåne
F07 530d GT -10
Tack Ras.mus för svaren och tipsen!

skåne
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.