|
|
|
|---|---|
|
Frågas kom? Saken är den att syster yster tar studenten nästa vecka och jag ska då eventuellt köra henne i Z3:an. Studenter och studentskor har ju en förkärlek till att sitta på och i allt annat än just stolar vid detta tillfälle, så då tänkte jag att luckan till förvaringsfacket mellan stolarna kunde vara lämpligt. Annat var det på min tid (host host, 2 år sedan...) när jag tog studenten, då körde jag bilen själv... :) /Masten Lokal Administratör för svenska avdelningen på www.z3roadster.net/home_sweden | |
|
ja det går nog bra tror jag..... men ingen 100 kilos heffaklump..... fan kom på att jag måste hitta en chauför till mig i min bil nu..... hehe //Svebba - Jag är schnell ! |
|
|
Den luckan är väl det som håller "pappigast" kvailitet på hela bilen. Kolla upp vad delarna kostar innan du tillåter det, det är ju inte så besvärligt för dig....... Annars så kan man ju kanske prova att sätta henne på cabskyddet med benen runt passagerar-störtbågen, om suffletten under håller förstås......kanske inte så kul om man råkar böja ngt stag...men störtbågen ger ju henne något stadigt att hålla i när 193 friska sparka loss! /B |
|
|
Jag hade 2 studenter i bilen förra året varav en satt på denna lucka, gick alldeles utmärkt och luckan har inte visat några tendenser på att ej tåla denna behandling. Fredrik M - Z3 2.8 Chrome is my favourite color. |
|
|
Luckan kostar, hör och häpna, 1400kr!!!!! Och då talar vi bara om luckan, fick ju byta när jag satte i störtbågarna, plastgrejerna runt bågarna ca 300kr/st. Tror dock inte att luckan går sönder den verkar stabil, men lådan under är bara av tunn plast så dans kanske inte är att rekommendera (de brukar ju inte sitta still heller), vet ej vad lådan kostar men den som är byggd för HK systemet kostar 3600kr och jag tror inte det skilljer så mycket.. Nåja, det är väl pappas bil Masten?? Så går något sönder blir det väl en fråga mellan syster och far!! Tänk på att man måste ha tillstånd av polisen för att föra fram studentfordon och max 30km/h, annars får hon snällt sitta i stolen!! Se vägverkets broshyr på Länk /Lagens väktare Caspar.... ehhh??? /Caspar |
|
|
Masten, jag har kvar Caspars gamla lucka som inte passar i min. fast du kanske har den smala varianten som Caspar nu skaffade istället för den gamla? |
|
|
Pust och stööön det är den tiden nu ja... Arbetar vid stureplan och ALLA ungar skall ju åka förbi här av någon anledning. DET POPPAS JÄVLAR ANAMMA från dessa lastbilar, visst visst det är ju kul DEN FÖRSTA TIMMEN men efter 2 veckors konstant poppande från ca 12 till sena eftermiddagen, huga. ThaMaztr: som "the cop" Caspar sade, ta det lugnt på gasen när hon sitter däruppe och håll långt avstånd till framförvarande. Förra året var det en lastbil som fick stå på hejdarn utanför och alla rasade på flaket, det var inte så kul kan jag säga. Mvh PG |
|
|
Caspar: Det blir indragen månadspeng i en tid framöver för syster yster isf hoppas jag >:) Inte visste jag att du blivit paragrafryttare förresten ;) Caspar & pgr69: Tänkte inte köra fort alls, var studentchaufför förra året åt en kompis (då var det Peugeot 205 GTi med taklucka som gällde) och tog det väldigt lugnt. Tanken är att hon ska sitta på luckan när vi åker iväg från skolan och sedan när vi åker runt i stan. På väg in till stan får hon däremot snällt sitta i stolen... Förresten Peter, det är nog ingen risk att jag kommer störa dig med min stereo, den är ju som en klockradio i jämförelse med "da big sound systems" som sitter på lastbilarna :) Z3c: Jag har den mindre luckan men tack ändå :) /Masten Lokal Administratör för svenska avdelningen på www.z3roadster.net/home_sweden |
|
| Bra val att sätta en student på, själv ska man ju köra brossan!! | |
|
Du missade mitt "ehhh??" i slutet?? Nej jag är definitivt ingen paragrafryttare, 4 körkortsindragningar talar väl sitt eget språk.... /Caspar |
|
|
Caspar: Jag skojar bara med dig ;) Eftersom jag drar mig för att köra alltför mycket över fartgränserna tänkte jag vara lite wild & crazy och inte föranmäla studentekipaget till polisen, hoho :) /Masten Lokal Administratör för svenska avdelningen på www.z3roadster.net/home_sweden |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.