|
|
|
|---|---|
|
Jag har kört av en vippa på min 525 12v m20 motor, denna gång ska jag dra vipparmsaxeln framåt, men då jag tagit bort fördelarlock+ rotor och "plastskålen" så sitter det kvar en svart plast skiva inne i kamremshjulet... liksom bakom rotorfästet. Får jag bort denna om jag lossar torxbulten i hjulets centrum? eller hur ska jag bära mig åt?? Man ska ju kunna föra ut axeln genom kamremshjulets ekrar på M20motorn... Snälla kom med lite tips!!! | |
| Hallå! någon som haft isär detta? Och kan tipsa lite... | |
|
hmmm.. e du säker på att de går o ta ur axeln frammåt??? de gjorde de inte på min M20 motor -85 där va de bara 2 hela axlar... som gick rakt igenom hela.. men på 730 M30 motorn va de 4 axlar.. med jänga i.. som man kunde gänga i en skruv o knacka ut axeln med en glidhammare... vet inte hur de ser ut på din... men oftast när en vippa går av e de kamen som e slut??? /// BMW E28 POWER!!! |
|
|
Tjena! Det går hur fint som helst att dra den framåt.. lossa på torxbulten så löser det sig. Gängade in en glidhammare i axeln på min 325:a.. gick tokbra. Lycka till / Robban M3 E30, WORTH WAITING FOR! |
|
|
Tack Trebor! Du råkar inte veta storleken/beteckningen på torxbulten? Eller nån annan som vet...? Jag tror min vippa gick av pga av övervarv, de (m20, 525) är känsliga för det.. |
|
|
Hej igen! Kommer tyvärr inte ihåg vilken storlek den är.. men ett tips är att skaffa dig en hel sats, är mycket användbart har jag märkt. MVH Robban M3 E30, WORTH WAITING FOR! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.