AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilvård
1.543

Färgkod Polaris metallic

ic
237
icho
320i, -04
Jag har Polaris metallic och ska köpa lackstift att fylla i repor med, men när jag var och kollade så finns det 3 olika nyanser på polaris metallic... Hur vet jag viken jag har?
Zt
312
Ztephan
Z3 Roadster 2.0 -99
E90 325i Sedan -05
Kollade du med BMW eller någon annan?

Använde du dig av färkoden som du hittar i bilen och som jag tror är 060 för Polaris?
ic
237
icho
320i, -04
Nja, jag kollade på Mekonomen...=)
Är osäker, men jag tror inte att våran bmw handel säjer sånna saker, men det går väl att höra....
Nej, jag kan inte hitta nån färgkod.. På lappen under huven finns ingen kod. Serviceboken har ingen kod... Stolpen vid dörren finns inget sånnt... Vet inte vart mer man kan leta!
Färgkod 060 är till "Polaris Imola Silber"(1971-1990) o finns i 3 varianter...

"Det en blondin inte har i huve´t får hon ha i handväskan - o de blir en jävla massa de"
ic
237
icho
320i, -04
Dawwe.
Så det är den jag ska ha då? 060 polaris metallic....?
Jag vet faktiskt inte vilken färg din bil har,men är den silveraktig så bör det var den!!Färgen finns i 3 varianter/nyanser.Mitt tips: Åk till en duktig billackerare så blandar han till rätt nyans åt dig!!Färgen man kan köpa hos BMW o div tillbehörsfirmor brukar oftast vara standard varianten o det är ju inte säkert att den bil har just den nyansen...Fast å andra sidan så kanske de inte e sååå noga på en 20 år gammal bil????
Försök o hitta där färgkoden står,dvs 060...Det brukar stå en eller två siffror efter oxå,står det inget e det nog standard varianten!!Ett ex: 181/9 (Diamant svart,finns i 7 nyanser:-(....)

"Det en blondin inte har i huve´t får hon ha i handväskan - o de blir en jävla massa de"
ic
237
icho
320i, -04
Ok, får tacka så mkt då!
dom nya skoter färgerna släpper inte tex polaris ifrån sig dom är "hemliga" man får bryta dom själv!

//N
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.