|
|
|
|---|---|
|
Det började med att färddatorn skulle bort. Efter mycket pyssel fick jag bort de 4 minimala skruvarna som håller den. Men att få tillbaka skruvarna igen ...Det kanske vore lättare att ta bort hela panelen så man slipper använda spegel för att se var man är? Två skruvar i underkant har jag hittat men det känns som om det är fler fästpunkter. Man vill ju inte vara alltför brutal heller. Plast har ju en benägenhet att gå sönder. Vet man hur man skall göra är det säkert busenkelt, annars är det tidsödande. Någon som vet? | |
|
Om det är panelen du vill få av finns det som du redan vet två skruvar undertill, men också två små svarta skuvar upptill precis på insidan av panelen. Dem kommer du åt genom att plocka bort varningsblinkersen osv + plastlocken till hålen (dvs de som sitter ovanför stereon) och kikar in bakom dem.. de ligger precis bakom panelen.. ........ HAHA ;p ..... |
|
|
va o kolla i bilen lite.. du måste även plocka bort den lilla plastpanelen(skivan) bakom ratten för att få loss panelen.. den får du av genom att: 1.plocka bort kåpan under ratten.. sitter med plastskruvar som man ser framtill+ eventuell nån skruv eller clips vid/på bromspedalen. 2.tar loss panelen bakom ratten som sitter fast med TVÅ SKRUVAR.. stoppa in handen underifrån(där kåpan togs bort) och in mot ratten.. skruvarna sitter på varsin sida av panelen(skivan) nån/några centimeter innåt.. BULTARNA TILL SKRUVARNA FÅR DU AV MED FINGRARNA.. de sitter inte hårt..du får känna efter och leta vid kanterna av panelen.. om jag ska förklara hur du vet när du har träffat rätt kan jag säga... hmmm.. som styva bröstvårtor, modell sjukt enorma ;).. nämen de har väl en diameter på kanske 1.5cm.. hoppas du har fått en uppfattning om hur du skall göra.. lycka till ........ HAHA ;p ..... |
|
|
...ok, jag förstår vad du menar... Problemet löst, tack för hjälpen. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.