|
|
|
|---|---|
| Vilka stift rekommenderar ni till 740 M60? | |
|
I en BMW ska det helst sitta NGK, det är NGK som sitter i bilen från fabrik. NGK BKR 6EK eller NGK BKR 6EQUP ska du ha till din 740i om du vill ha vanliga stift. Vill du ha V-line stift så ska du ha NGK VL 20. En rak 4:a är som en rak 6:a, fast inte tillräckligt! |
|
| Tackar.... | |
|
Jag körde min E32-740 på Bosch Super 4 och de fungerade perfekt. NGK V-Line har jag monterat på min E38-740 förra veckan, och har i dagsläget problem med misständning på en cylinder som inte fanns tidigare. Kan ju iof. vara ett måndags exemplar. Kvittar nog vilket du väljer. Både NGK och Bosch finns med i ETK som rekomenderade tändstift. NGK BKR 6EQUP är väl inte ett "vanligt" tändstift, utan longlife/Platina modellen (som kostar ca 150-170:-) om jag inte har helt fel. Mvh. Patric Min(fd.E32)/38:a Länk BMWCS #4598 |
|
| Fick rådet att INTE köra med "super 4"-stiften av en kille som påstods vara kunnig. Han menade att ett antal M-60 motorer med dessa stift rasat för att kolven "brunnit". Vet ej om detta stämmer men jag vågade inte chansa och köpte de han rekommenderade. kommer inte ihåg vilka de var men det var två "pinnar" istället för fyra som på Bosch super 4. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.