|
|
|
|---|---|
|
Hej! På min 518 uppstår följande problem: När jag slår på tändningen blir instrumentbelysningen VÄLDIGT svag. När man sedan startar motorn "svajar belysningen" upp och ned ett par gånger och stabiliseras sedan på en nivå som är något mindre stark än normalt. Problemet är särskilt påtagligt vid dålig väderlek (regn). Batteriet är nästan nybytt. Några idéer? Mvh Fredrik. | |
|
har du kommit åt "ratten" till höger om ratten, som bestämmer ljusstyrka på instrumenten??? jag åkte 2 dar med låg belysning utan att veta vad jag "kommit" åt. |
|
|
Hej! Hehe, nä inte riktigt så simpelt problem. Den ratten står på max. Det konstiga är just att den "pendlar" och att det är så svagt ljus när tändningen är på, men att sen när motorn kommit igång är allt som vanligt igen. Dessutom det här med att det bara blir när det är fukt ute (iaf som jag upplevt det hela hittills)! Fredrik. |
|
|
Hej! En fråga till: Någon som vet vilken säkring som kan göra så att all instrumentbelysning svajar? /Fredrik. |
|
| Det finns ett antal personer här som haft problem just med denna dimmer till instrumentbelysningen. Den kan tydligen orsaka de problem du beskriver. | |
|
Hej! Tack för tipset! Upptäckte igår efter lite undersökning att om man ställer dimmern på ungefär halv styrka så fungerar det igen. Är denna del dyr att byta? Någon som har erfarenhet av detta? F. |
|
|
Ring till BMW och fråga vad den kostar, uppge art. nr nedan. Det finns 2 olika typer, BMW vet vilken du ska ha. De två olika art nr. är: 61 31 1 391 841 för 60W 61 31 1 384 365 för 25W |
|
|
Hej! Tack för hjälpen! /Fredrik. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.