|
Sida 2 av 4
|
|
|---|---|
|
Jag föreslog till handlaren att vi kunde åka till en bank och föra över pengarna till hans konto, men han ville ha dem Cash som han uttryckte sig, då fick jag åka skjuts av en av hans medarbetare till en bank i Arland och tog ut 140.000:- i kontanter, ja ghade tur, för att på banken sa dom att man måste beställa i förväg och banken ger inte ut mer än 30.000:- om du inte beställd i förväg. Men jag beskrev att jag var ifrån Karlsatd och visste inte att handlaren ville ha pengarna i kontanter. Det gick bra den här gången. Men dom kollade mig extra npoga, dom ringde upp och kontrollerade körkortet bland annat. Dessutom tog det en halvtimme innan pengarna var klar. Så svaret är Jepp, jag betalde min bil kontant och det var inte roligt och sitta i bilen med så mycket pengar, men en sak är viktig att åk aldrig ensam för att köpa en bil, vare sig det är handlare eller privat. Jag var inte ensam, vi var tre;) |
|
mackan325 |
Bankväxel och prutpengar som alla andra, jag vill inte heller ha en näve tusenlappar när jag säljer ngt. Bara problem. Som en anekdot så tog jag en ny Peugeot 206 på mitt Amex, gick hur bra som helst men bilhandlaren var lite förbryllad. |
|
Bankväxel (oftast ej prutpengar). Brukar har beloppet klart för mig när jag köper bil. Tips:::: Skriv växeln på dig själv. Vid affär skriver du på växeln och överlåter den ("överlåtes på xxxx"). Blir det ingen affär så är det ju bara att skriva på o åka till banken o lösa in den igen ;) Johannes - Borås |
|
|
Om man kunde så säger jag bara en sak "Cash is King" Om man kunde... |
|
|
mackan: det där med amex var ju vrålhäftigt, det hade varit roligt att se handlarens min när du drog fram kortet. :-) (undrar om det funkat med en 745iL också? ;-)) Mvh Elvis |
|
| Alla mina bilar är köpta obelånade och till fullo betalda vid köpetillfället. Nackdelen är att mycket kapital binds. Fördelen är att det skänker en större frihet att ha bilen obelånad. | |
|
Stavros!!! Vad menar du med "säljaren Leifi Plomeros"? Om han inte har en svensk namn så är han en bedragare eller gangster??!! Lite skärpning tack!! den här sida skall var en opinionsbildare inte fördomsbildare!!! Udo Dirkelsniff!! Om postväxel, kommer man inte överens med den som den är utställd på, kan man faktist lösa ut pengarna utan den i fråga skriver på den. Har gjort det bara man sparar den övre delen av postväxeln. Mvh Said jambo523 |
|
| En kompis ägde ett slakteri, och när dom sålde det åkte han till Sthlm och köpte en Merca S 500 kontant.. Lite ballt tycker jag, men sammtidigt så har han aldrig haft förstånd när det gäller pengar...=) | |
| Leifi Plomeros låter mer Estländsk eller Litauen kanske nån från Lettland, och vad jag vet så är dom ganska lik svenskar på många sätt, många av dom behärskar t.o.m svenska. Så jag tror inte att stavros påstående ska tålkas som rasistisk?! Utan mer som "Släkten är värst". | |
mackan325 |
boogieelvis, det återstår att testa..... Det skall inte vara någon kreditgräns på kortet så i teorin ja, jag vill helst inte ha den räkningen dock ;-) |
|
civ98 & Grodan: Har ni inte hört "Den finske zigenaren rider igen" på mp3:or? Leifi Plomeros är ju en kultfigur! Mvh Elvis |
|
|
Kolla på Länk annars, där finns det till nerladdning... ;-) Mvh Elvis |
|
|
Har betalat alla mina Bilar kontant, Den dyraset jag köpt kontant är för 62 000:- ///Den som har mest pengar när han dör förlorar |
|
|
Jag handlar kontant jämt för jag är inte kreditvärdig (ingen avbetalning möjlig). Dyraste bilen hittills betald med kontanter kostade 60000.- Annars brukar jag göra upp betalningen med säljaren/köparen på närmaste bank. ///Thomas |
|
|
civ98ssu: Leifi Plomeros är en hyfsat instabil kille som P3 humor har gjort sketcher om/med för några år sen. Grymt kul! Sen är det ju tråkigt att den politiska korrektheten gör att man inte "får" skriva det jag gjorde. Utan att det ska blåsas upp. Jag menade givetvis inget illa med det. mvh |
|
|
Jag har köpt 2 av mina Bmw på Visa kortet. Det fanns en limit kring 100 kkr men de funkade fint med flera "dragningar" BMW sa att de inte hörde till vanligheterna precis, men hände lite då och då. Postväxel lär vara det vanligaste betlnings sättet. Var God att söka innan du frågar! Länk |
|
|
wendtan: rätt kaxigt sätt å betala på ;) själv har det inte blivit dom stora summorna. 75.000 kr betalades via nätet hos säljaren. "If you have to ask, you can't afford it" Mvh Eivind |
|
|
Betalade en M3 cab -97 kontant -00, 245.000. Hade förberett banken på det lilla stället och beställt kontanter. Hade också med mig "bodyguards" (föräldrar). Prutade också 5.000 i slutskedet, han gjorde en OK affär ändå ;) Kände inget större upphestning, säljaren var också med in på banken så det var bara att ta ur 10st 500-lappar ur den rätt maffiga bunten. Övriga bilaffärer har gjorts upp med postväxel ... |
|
|
Det har väl förkommit någon gång i klassen runt 100000kr men för det mesta med bankväxel. Min M3 Länk |
|
|
Det beror på hur man definerar "kontant" Vissa syftar på cash i handen, alltså typ 100 lakan för en bil, 100 tusen i näven. Andra menar dra på kontot, som Wendtan! Känner en som skulle köpa en CL 500. Han gick in till en Merca handlare och frågade hur mycket han skulle ha för en ny, säljaren bara garvade och sa att han hade en Renault till salu (ultimata förolämpningen eller vad) Så han gick därifrån, till en annan handlare i stan som hade en CL 500 till salu, begärt pris va 930 000. "kan du göra nåt på priset sa han då" Jaa..du kan få den för 900 sade säljaren. Ett ögonblick sa min bekanta, gick ut till bilen, plockade upp 840 000 i kontanter och sa, ta den här, ge mig bilen. Sagt o gjort, köpet va genomfört. Iskallt o langa upp så mycket cash. Dagen efter åkte han till den förste säljaren (som nobbade honom) och frågade om han kunde sälja mattor till honom, han skulle ha dom till sin bil =)))) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.