|
|
|
|---|---|
|
Hej Jag tittar på en M5, 99:a som är importerad bara några månader gammal. Endast einfahrkontrolle är gjord i tyskland. Vad kan man få reda på kring bilen. Kan man tex få reda på vart den såldes i tyskland (vilken bmw firma)? Om den varit krockad osv. Har ni några tips? Har läst lite på importguiden. Tacksam för svar! | |
|
Genom att kolla var einfahrkontrolle gjordes så vet du var bilen såldes. Hur lång tid rullade bilen i Tyskland? Du kan ju traska till din BMW-handlare och be dem göra en kontroll på utförda garantireparationer. Funkar för både Tyskland och Sverige. På så sätt kan du (om några garantijobb gjorts) verifiera milen. Huruvida den varit krockad är nog svårare. Det bästa är att kolla på bilen själv med någon som är kunnig, alternativt lämna in bilen på ett M-Test. Lycka till! /Andreas _____ Länk |
|
kilroy |
Om bilen varit krockad kan man kontrollera via tyska motsvarigheten till svenska bilregistret. I Tyskland måste varje reparation som görs av auktoriserad verkstad ELLER utförs som en garantireparation ELLER utförs på uppdrag av försäkringsbolag, redovisas till bilregistret. Enda chansen att en reparation inte redovisas är om ägaren själv betalar reparationen ur egen ficka. De fallen brukar vanligtvis bara omfatta mindre parkeringsskador och liknande. Omfattande krockskador är oftast för dyra för att ägaren skall kunna betala själv.Dessa uppgifter är offentliga och identifikationen är bilens tyska bilnummer eller chassinummret.Tyska bilregistret hittar man via internet, jag har inte adressen i huvet men jag tror man hittar den lätt via någon sökmotor. |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.