|
|
|
|---|---|
|
Så snart temperaturen sjunker under nollstrecket krånglar mina dörrlås. Först förardörren, sedan höger bakdörr. Förardörren går att öppna "en gång", sedan verkar det som att något inne i dörren hakar upp sig. Enda hjälpen är att värma upp bilen med t ex kupévärmare. Vågar man sig på att själv ta loss dörrsidorna för att kontrollera vad som orsakar detta problem? Undrar eftersom jag har krockkuddar monterade i dörrarna. Är det svårt? Gör det med stil. | |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Mina framdörrar frös en gång förra vintern efter tvätt bakdörrarna låste sig,Det var en lördag dotter och jag var till godisaffären när vi kom ut öppnade hon sin framdörr utan att jag låste upp.Larmet gick. När jag kom hem testade jag ett par gånger med samma fenomen dvs endast bakdörrarna låste sig. Stoppade nyckeln i låset och låste manuellt en gång sedan dess har det funkat förmodligen en microswitch som frusit i förardörren.Tvättade igår men bilen har stått varmt i natt så det fungerar säkert idag fast det är -4.Ju mer finesser ju mer "krångel" tyvärr. Märks om inte annat i detta forum.För övrigt det enda som "krånglat" på min bil på det år som jag ägt den. MVH Hasso |
|
Jag har också bilen i garage under natten, så då klarar jag mig. Värre är det dock när bilen står på utomhusparkeringen på arbetet. Minusgrader och salta vindar från havet = härlig kombination... *suck* Gör det med stil. |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Ausgarius: Det låter som du har alla dåliga förutsättningar för bekymmer som kondens ställer ju till med en hel del både på bilar och annat.Jag har en 3-fasfläkt i garaget som går förjämnan när det är kallt och när jag ställer in fuktiga bilar.Den är termostat styrd så jag brukar hålla ca 14 grader. Tycker såna här bekymmer borde komma fram vid de så kallade vintertesterna så att vi ägare ska slippa ifrån såna här "lågprisvariantsfel" det ger inte ett solitt kvalitetsintryck tycker inte jag i allafall. MVH Hasso |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.