|
|
|
|---|---|
|
Tycker ögonlock är alldeles för dyrt så jag funderade på att göra budgetmodellen o sätta en klisterlapp över glaset... Så jag skulle vilja ha bredden på plasten som sitter där.. Är det nån som har sån plastfilm? hur ser det ut? blir det för mkt budget? ;) jag gjorde på skoj med tejp bara för att se hur d skulle se ut.. Länk skriv gärna hur ni tycker... men 600:- för en dum plastbit... njae.. __ Zeus Larsson Länk | |
|
Jag tyckte det såg helt ok ut! Klart billigare oxå! Ös på! |
|
Svärd |
Endel ögonlock är ju bara plastfilm man lägger på! På en e36 funkar det ju, men lite svårt när man inte har allt bakom samma glas om man säger så. Dina såg ju helt OK ut så köp en bit plastfilm på en reklamfirma och skär till precis som du vill ha det. Finns säkert i massa olika färger också!! ///Martin |
|
jo d funkar bra på e36:an, jag ska isåfall ha det som jag har på den högra lyktan. lite snett... hur funkar det med långa ögonlock i plast närt man ska byta blinkerslampa? man limmar vä fast plasten o för att byta lampa så plockar man ur blinkersglaset... __ Zeus Larsson Länk |
|
|
Hej. Jag använder inte limm på mina till BMW'n.. Jag kör med dubbel häftande tejp å det fungerar bra, hade problem att få bort dom igår när jag bytte blinkers=). Mvh//Jonas Min Bil: Länk |
|
|
Limma aldrig så du inte kan få bort dem vid ett senare tillfälle. Jag har ögonlock på min E39 och har, som tradition, bytt två gånger pga. att man har fastnat med tvättsvampen på kanten av ögonlocket och på så sätt förstört en sida. Så man ska kunna få bort dem efteråt helst, om man inte vill köra med ett helt och ett trasigt ögonlock. ;-) Limmar man så är det svårare tror jag att få bort allt, med dubbelhäftande tejp (som jag också använder) så är det enklare att få bort resterna av än hårt plast och härdat lim. ...bara som ett tips. (Instruktioner för montering av ögonlock till E39 finns på http.//www.mekartips.com) /Hammar |
|
|
såhär blev det. Länk köpte plasten hos en mc-handlare för 60:- (då fick man 3 ark) __ Zeus Larsson Länk |
|
|
ett tips för de som funderar på plast film men inte hittar "rätt" färg: mattsvart vinyl (plast från ex reklamfirma i matt utförande) montera som du vill ha det o matta plasten lite lätt med 400´s sandpapper, torka med t-sprit, maskera, o lacka med bilens färg på plasten, lite klarlack på det o det ser klart proffsigt ut -håller gör det oxå.. :) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.