|
|
|
|---|---|
|
Igår tog jag äntligen ut min läckerbit som sedan jag köpte henne fått ny bränslepump- och filter, nya stift och nya tändkablar, fått framvagnen justerad mm mm. Vilken glädje! Hon går så mjukt, lite klick i ventilerna men vad annat kan väntas av en E-28 som stått i ett år... Om någon såg ett brett leende på Kungsholmen i Stockholm igår vet ni nu vem det var! Lika förbannad som jag tidigare var glad blev jag efter ca 3 km då jag blev påkörd bakifrån av en j-vla pansarvagn, en Amazon, när jag stod och väntade på grönt ljus! Blinkers- och backljusglas krossade, bakluckan fick två ordentliga bulor varav en av dem spräckte lacken, bakluckan måste nu lirkas upp, men värst av allt, hastighetsmätaren har lagt av vilket tyder på att givaren har fått en smäll också. Undrar vad annat som kan ha tagit stryk i bakvagnen... Och jag som tänkt besiktiga henne nästa vecka! Arrrgggghhhh! Kirsti | |
|
Lider verkligen med dig. Amazonen fick väl inte ett märke. Hoppas inte Volvoföraren började tjafsa med dig och att det ordnar sig med verkstad och allt annat skit som krockar medför. mvh Larsa |
|
Paap Reeder |
Hej! Kolla blixtsnabbt att dörrspringorna runt bakdörrarna är intakta. E 28 är mjuk som mesost i baken (därav krav på extra stag vid drakmontering). Såg att du bodde på k-holmen. Bor i Bromma. Har en fin rostfri röd bagagelucka. I din situation får du den för 100:-. MVH /// Paap R |
|
Paap tusen tack för erbjudandet, men min snygging är diamantschwartz. Tror det blir enklare att få lackhjälp efter att försiktigt ta ut bulorna i bakluckan. Har kollat bakdörrarna, och de ser ut som de ska tack o lov! Är grymt glad för den ”töntiga” kroken som sitter på bilen, den räddade nog många tusenlappar i plåt- och lackjobb igår! Kroken gjorde för övrigt ett rejält avtryck i fram på Amazonen... mooooaaahahaha! Kirsti som jobbar i sta´n men bor i Tensta |
|
|
Paap "Rostfri" kan misstolkas... =)) Tankar billigt på SÅIFA, men hur länge till? |
|
|
följdfråga efter pansarkrascehn; var i stockholmsområdet (helst väster) finns det bra delar att köpa för rimliga pengar? har usel erfarenhet av mekonomen islandstorget, blev bemött som om jag vore en jävla bimbo, inte alltid enkelt att vara både bmw-ägare och tjej, ok? dessutom tycker jag att deras delar verkar slappa överlag. det som behövs nu är klassiska förbrukningsmaterial, såsom packningar, nya slangklämmor, slangar osv. tacksam för tips! kirsti |
|
| Åk till BMW Vällingby. Förbrukningsmaterial är inte dyrt hos BMW trots att det är original delar. Perfekt passform och hållbarhet dessutom. Annars har OKQ8 en hel del förbrukningsmaterial till bra priser. | |
Paap Reeder |
Hej kirsti! Kan också rek Borgs bil i Vby. 08- 445 88 60 samt 3:a till resdelar. Skaffa en ETK. Skriv ner resdelsnr och faxa till dem före lunch så har du grejorna kl 0700 dagen efter. Har nog köpt ett "halvt ton grejor" av dem. Klockrent. MVH /// Paap R |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.