|
Sida 3 av 5
|
|
|---|---|
|
:-) Hasso nämnde tidigare "mytiske anfader Folke Filbyter". Det var en man som i forna tider lär ha kastrerat hästar med tänderna, huh.. Gratulerar Folke! mvh/ Anders |
|
|
Grattis Folke! Må solen skina på dig. /Udo Dirkelsniff Min blogg: Länk |
|
|
Grattis Folke!! Ha nu en trevlig dag! _-*-_*_-*-_*_-*-_ Lennart |
|
|
Tackar. Hasso var tidig som vanligt med SMS...) Inte mycket till sol idag men inget regn heller (än). Man flaggar för fullt ser jag men det beror visst på en annan Folke. FP |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Captur Intens II-19 |
Idag fyller oldtimerkollegan Folke 60 år önskar honom en bländade trevlig födelsedag på andra sidan jordklotet. Ha det gott polarn!! ///MVH Yngve "Hasso" Carlsson Länk |
|
Tackar för omtanken. Nissan Cedric och Toyota Crown Super Deluxe i nytillverkad tappning gäller som taxi, samma som för 30 år sedan. Diagonaldäck i 80-profil, ljudlöst rull... Perfekt i stan. En svart X5 med regnummer 8 siktades idag. Annars är det lugnt.. FP |
|
| Grattis Folkis! | |
|
Grattis till 60 år!! _-*-_*_-*-_*_-*-_ Lennart |
|
| Grattis till att ha blivit fullvuxen Folke :) | |
|
Länk Lite mer livat så blir det nog bra. :-) Gratulerar på födelsedagen Folke! mvh/ Anders |
|
| Grattis! | |
|
Grattis O hipp hipp Hurra Hurra Hurra Hurra Mvh/Micke Lindberg Min tii Länk |
|
| Grattis Folke! :) | |
|
Gratulerar!!! |
|
|
Folke 14 juli I dag är det Frankrikes nationaldag. Den firas till minne av att denna dag 1789 stormades Bastiljen vilket blev inledningen till den franska revolutionen. I dag är det också kronprinsessan Victorias födelsedag. Hon föddes denna dag 1977. Därför är det i dag också allmän flaggdag. Namnsdagar Folke är ett gammalt nordiskt namn som återfinns på runstenar. Sannolikt betyder namnet hövding. Under medeltiden var Folke vanligt som stormansnamn. På 1700-talet började namnet användas inom adeln och fick sedan allmän spridning. 1901 kom det in i almanackan. Folke är i dag vanligast bland de äldre generationerna. Antalet namnbärare är runt 21 200, omkring 6 300 har det som tilltalsnamn. /Udo Dirkelsniff Min blogg: Länk |
|
|
Tackar och bugar. Fast det där med "äldre generationer" var ett purket påhopp...) FP |
|
|
Grattis Folke! Nu är det dags igen... /Udo Dirkelsniff Min blogg: Länk |
|
|
:-) Grattis Folke! mvh/ Anders |
|
|
Jamen, då får man ju gratulera, Folke! ---- BMW CS/SC #6212 |
|
|
Grattis Folke!! _-*-_*_-*-_*_-*-_ Lennart |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.