AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
1.112

kanske ska byta mig till denna nån som vet nått

marre86
Hej! någon som vet något om denna bil???

Mvh tacksaLänk för snabbt svar. länk

Enligt bilregistret så är den avtälld, vilket den har varit sedan den importerades i mitten av januari i år. Väldigt låga mil för en -95, jag skulle kolla den noga.
Han har en hel del andra bilar till salu. Sök på telefonnummret. Bara för att se och värdera vad det är för säljare.
Många bilar med relativt låga mil, olika namn i annonser. Skulle göra mig nervös!
JoProPro-medlem
2.290
Johan (AutoPower)
2013 BMW 116i M-Sport
2008 BMW 135i M-Sport
2007 BMW 335i cabriolet
tror ni är BMW hans dop-namn eller bara ett smeknamn? hehe, var bara tvungen....
när folk inte vill skriva ut sina namn så förutsätter jag alltid att det betyder att de vill dölja något.

mvh Johan
Visa användare
8.973
Anders S.
F11 520dM -12
F20 118dM -12

Priset kontra bilmodell och ålder är för lågt! Något är det som inte är hundra. Kolla NOGA innan du ger dig på den säger jag!

Länk Länk
Johan,

det finns dessutom flera som heter MB, Ford, Passat, VW, Celica (felstavning av cecilia?...:) ). Har blivit det nya att namnge barn efter bilmärken och dess modeller iställer för popstjärnor...:) Skämt åsido förutsätter jag alltid jag också att det är något som inte stämmer när personen inte kan tänka sig att sätta ut sitt riktiga namn.

Miltalet känns spontant MYCKET lågt. Priset...svårt att uttala sig om, jag kollade hösten 00 på en 740ia utan SCHiin för 125 000, BMWservad med 11000 mil i mycket bra skick, lågt javisst, men på e38 verkar det inte finnas så mycket motstånd nedåt prismässigt samtidigt som toppexemplar kan betinga priser långt över snittpriser. Rådet är alltså att noga kontrollera att miltalet är korrekt och att det inte finns dåligt reparerade skador el dyl kuckel.

/Simon
740ia:n var en 95:a fö. Var uppe på forumet då många inte kunde förstå det låga priset. Var här i Lkpg och en kompis var intresserad så vi åkte och kollade på den helt enkelt.

/Simon
marre86
Hej...

Simon_en!! har du kollat på bilen?

är den något att ha?

vill inte åka långt å göra ett ev,byte om de nu visar sig att den är kass.

Mvh

Pe
763
Persson
540IAm Touring -99
Det var ju en rejäl färgskiftning på höger framdörr ivarjefall. Endera så är dörren lackad eller resten av sidan, skada?

marre86, har inte kollat på bilen, ville bara visa på att bara för att något framstår som billigare behöver det inte vara skräp, därmed inte sagt att man ska vara naiv och tro att allt är i sin ordning. Exemplet är från 00! Mitt tips är att höra av dig och prata med säljaren, tycker att man märker snabbt om det känns bra eller ej.

/Simon
marre86
igen som kollat eller vet nått om den?...

Mvh

Visa användare
74
Wild Eagle
328i Limo -96
Bayerische Motoren Werke (BMW) döljer inet nåt det är en förkortning bara !!!!!!!!!!!

"BMW Rock´s"
stefannorr
Nämner ingen servicebok i annonsen= varningssignal STOR!
Tr
2.101
Tretretti
BMW 535i 2011 M-sport
Man ska vara om sig och kring sig när det gäller bilaffärer. Det finns ytterst få säljare som inte har vett att ta betalt för en bra bil, därför är ett lågt pris alltid en varningslampa.

Men om du är intresserad, skriv ut Begagnatguiden på siten, ring och ställ kontrollfrågorna du får där och om du får vettiga svar, men bara då, åk och kolla på den.

Ta med en kamrat, om inte annat som moraliskt stöd mot förälskelser. Fyra ögon ser mer än två. Har du tur finns någon BMW-kunnig bland vännerna som kan följa med och granska.

Och som alltid i affärer: lita aldrig på vad andra säger utan att själv ha sett/hört/känt att det stämmer.

Räkna också på om du har råd att hålla en tio år gammal 740. Den "billiga" bilen kan bli hur dyr som helst. Använd inte alla pengar till bilköpet utan ha en rund summa kvar på kontot till reparationer och dyl.

Lycka till!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.