|
|
|
|---|---|
|
Hej! Jag undrar om möjligen ett instrumentkluster från en e34 kan passa i min e32... Har hittat ett som verkar bra, till en e34, och vill kolla om det är nån här som vet om det passar... eller om det är ett specifikt till varje modell...!? Tacksam för snabbt svar!!! | |
|
Du menar mätarhuset med hastighetsmätaren etc. ? E32 och E34 har samma mätare så det ska funka. ____ Reach the door with a breath and a scream. |
|
|
jo...precis d jaag menade, så det prassar alltså...fan va bra!!! tackar! |
|
|
E32 och E34 har gemensamma mätare, men det kan skilja i tankvolym och maxhastighet. Det finns tre generationer mätare, och det är INTE utbytbara mellan varandra. Tydligaste kännetecknet är färgen på bakstycket, det finns vit, grå och ljusblå. När är din E32 tillverkad och när är E34:an tillverkad? Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
| ja... det här e grått ser det ut som på bilden! min är en 89:a och e34:an en -88!! hoppas hoppas att det passar! | |
|
Fram till februari 89 satt det generation 1 av instrument, kolla här när din bil är tillverkad: Länk Troligvis måste du flytta med dig bränslemätaren, då det kan vara en annan skala i E34. Mätarställningen kommer att behållas, den lagras i ett chip som sitter i det bruna kontaktstycket i bilen. När du ändå håller på och byter, passa på att byta kondensatorerna på kretskortet. Mycket info på tyska om insrtumenten: Länk Vad har du för fel på ditt nuvarande instrument? Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.