AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.264

hjälp centrallås har hängt sig

Touringpower
lånade ut bilen till syrran och när jag får tillbaka den så är alla dörrar utom förardörren låsta och går inte att få upp varken inneifrån eller ute förardörren hade hon lyckats låsa upp men nu går den inte att låsa med nyckel det funkar dock bra att låsa med pinnen och låsa upp med nyckel eller pinnen obs detta gäller bara förardörren dom andra är stendöda.
min gissning är att hon låst bilen i "säkerhetsläget" och sen när hon skulle låsa upp så har något gått isönder eller hängt sig någon som varit med om detta och vet hur man löser det fick höra av en kompis att han haft ett likadant fel på sin e34 och det löste sig när han låste upp bagageluckan nu är det bara så att jag kan inte vrida mitt bagagelås alls vet inte om det är som det kärvar eller om det har med felet att göra bilen är en e30 touring -92 och jag vet inte om säkerhetsläget även funkar på bagageluckan någon som har några tips eller vet vad det kan va hör av er börjar bli lite desperat har rivit dörsidorna och försökt se men blev inte klokare av det bilen har larm men när jag larmar så händer inget med låsen dock så funkar larmet fortfarande

Touringpower
snälla kan någon hjälpa mig provade att byta centrallås motor oxå men det hjälpte inte finns det någon typ av databox till centrallåset som jag inte vet om börjar nämligen fundera på om felet inte sitter i dörren

tacksam för svar

Visa användare
37
Poxer
E36 325i -91
Surt!
Jag kan bara undra, har du testat att låsa / låsa upp mekaniskt med nyckeln på alla dörrar? Även passagerardörren har ett säkerhetsläge vill jag minnas.

Lycka till!

Ingenting är omöjligt, det tar bara lite längre tid!
//Ola
CIP
Prova att byta batteri i fjärren. Om du kör med fjärr.

//CIP

Citat: "Han måste ha fått ont i nacken.."
Touringpower
tack för svaren tyvärr har jag redan provat båda alternativen men det fungerade inte men men det löser väl sig på något sätt

kn
7
knottan76
Bmw 316i-93
Styrdoningsfel kanske?

Knottan76
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.