AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
583

Ang. köp 750i 1990

opus
Är intresserad av en 750i som är importerad. Den är billig och undrar vilka problem det kan vara. Den har gått ca. 25 000 mil.

opus
T.
298
T.A
528IA Touring -97
X3 3.0i -04
Vissa försäk-bolag tar inte bilen om inte den är utrustad med imobilizer...
annars bör det inte vara några problem, dock vet jag att det kan skilja väldeliga i pris beroende på om den är svensksåld eller ej.
milen kan du strunta i vad det gäller motorn för den varvar så lite. dock har ju resten av bilen gått sträckan...
I övrigt kan jag bara säga att 750:an är en helgo bil om du kan mecka själv för priserna för jobbet hos bmw kan få vem som helst att bli orolig...
T.
298
T.A
528IA Touring -97
X3 3.0i -04
glömde sä att alla dom jag kollat på har motsvarat priset i regel dvs. man brukar få vad man betalar för
Paap Reeder
Hej!

Det absolut viktigaste är att den med vanlig 96 ger max 0,1-0,2 + 0,1 - 0,2 och max 25 i HC.
Man måste också var helt säker på att den inte är besiktad med ngn "häxbryggd" .... ty då väntar surt om ett år.

MVH /// Paap R
svardska
Eller ny "häxbryggd" he he! Ska in för slakt på SBP med min Torsdag morgon, så nu är man lagom skakis, körde en mätning på statoil för ett tag sen men litar inte riktigt på siffrorna.
Hade du skaffat egen mätare Paap?
Paap Reeder
Hej svardska!
Jo jag köpte en på ebay från München. En intressant affär i sig men det blev OK till slut.
Håller verkligen tummarna.

MVH /// Paap R
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.