|
|
|
|---|---|
|
Värde? Dyr att äga? dyra reservdelar? svårt att få tag på delar? Hur är dem att köra, nått man böra beakta xtra mkt före köp? Norrlands Mekanikern | |
|
Svårt att värdera som du vet osett,men om den är i "normalskick" så är ca50'-60' ett riktvärde,finns dock fräscha lågmilare en bra bit över 100'... Vissa karossdelar är lite dyra,t.ex framskärmarna. Rost ska du kika efter speciellt noga+kamaxelslitage och oljeröret som smörjer denna axel har en tendens att lossna...Kontrollera. Kolla sedan "sök inlägg",finns säkert massor med tips där. Mvh Janne. |
|
|
tackar.. bilen är en 85:a och han begär bara 35000:- för den trots att den ser mkt fin ut, ingen rost, nybes ua, läder mm... kanske nått skumt?? Norrlands Mekanikern |
|
|
Normalt sett så brukar en bil med automatlåda sänka priset något...Men i och med att 635:an i grunden inte körs så hårt??+att den mera räknas som "glidarbil", passar nog en automat på en dylik..Dock så KAN möjligen det vara en orsak till prislappen. Förresten, har du kontrollerat lådans funktion ordentligt?Röd o fin olja?Växlar den mjukt men ändå distinkt? Ett plus är ju att det är en 85:a...3430cc motorn dök då upp i Svedala(antar den är svensksåld?) Mvh Janne. |
|
|
Låter som en trevlig bil, Har bara erfarenheter av en 633iA-81 på den åt rosten upp skärmkanterna bak samt att automaten rasade, gick inte att backa. Men 85an har nog en del nyare teknik, men som sagts tidigare håll koll på rosten runt skärmkanterna både fram och bak. Även styrningen skändes glapp, fick aldrig någon koll på vad det var för fel. för övrigt ligger 6-serien högt på min lista över BMWs vackraste bilar så hade jag möjlighet skulle jag ha en. /Fredrik |
|
|
BMWseven! Priset 35.000 är nog rätt ok med hänsyn till 24.000mil. Jag förmodar att det är bilen som är inlagd på vårt forum 04.05.07, den är även inne på blocket 04.29 och 05.09 OBS det står "lite småfix" "mindre rostblemmor" har du kollat på bilen. Jag blir alltid lite misstänksam när nummrskylten ej är visad. Det första jag kollar när jag är lite intreserad är bilregistret. vill ägeren dölja någåt? Har du kollat upp historiken? mvh BLJ |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.